گروه معماری هنرآنلاین: فیلیس لمبرت، معمار و منتقد کانادایی جایزه آدا لوئیز هاکستبل ۲۰۲۲ را برای همکاری در معماری و افزایش شهرت زنان در معماری دریافت کرد. این جایزه به افرادی تعلق می‌گیرد که تاثیری برجسته‌ در معماری و ساخت محیط به جای می‌گذارند.

لمبرت از طریق مرکز معماری  CCA به یک فعال مدنی در مونترال تبدیل شد و از احیای محله‌ها، ساخت مسکن کم درآمد و دموکراتیزه کردن روند برنامه‌ریزی شهری حمایت کرد. در سال ۲۰۱۴ جایزه شیر طلایی ونیز برای یک عمر دستاورد به او اعطا شد.

جایزه آدا لوئیز هاکستبل به افتخار منتقد معماری آدا لوئیز هاکستیبل، دریافت کننده اولین جایزه پولیتزر برای نقد در سال ۱۹۷۰ نامگذاری شده است. هاکستبل که به عنوان یکی از قدرتمندترین صداها در معماری اواسط قرن آمریکا شناخته می‌شود که از حفظ آثار شهری حمایت می‌کرد. این جایزه توسط مجله انگلیسی Architects’ Journal به صورت سالانه و به عنوان بخشی از مجموعه جوایز W که در گذشته به عنوان جوایز زنان در معماری شناخته می‌شد، اهدا می‌شود. این جایزه به افرادی تعلق می‌گیرد که تاثیری برجسته‌ در معماری و ساخت محیط به جای می‌گذارند.

مونا حاتوم، هنرمند فلسطینی_بریتانیایی برنده سال ۲۰۲۲ جایزه آدا لوئیز هاکستبل بود. از برندگان قبلی این جایزه می‌توان به بئاتریس کولومینا نویسنده اسپانیایی و هلن بینه عکاس سوئیسی اشاره کرد.