گروه معماری هنرآنلاین: مؤسسه معماران آمریکا، دیوید پاول معمار و مدیر ارشد شرکت معماری  HASTING را برای ارتقای درک عموم مردم از ارزش معماری عمومی برنده جایزه AIA 2023 معرفی کرد.

دیوید پاول موسیقیدان و معمار مشهور امریکایی با اشتیاق وظیفه توانمندسازی محیط ساخته شده شهر نشویل را بر عهده گرفته است. کارهای او که از ترانه‌سرایان مشهور نشویل الهام گرفته شده است، در سه دهه گذشته در توسعه خارق‌العاده این شهر موثر بوده است.

پاول به عنوان یک معمار، مدافع و رهبر تمام تلاش خود را کرده است تا تضمین کند که گسترش نشویل به فرهنگ بومی شهر احترام می‌گذارد، ویژگی‌های متمایز آن را حفظ می‌کند و در عین حال به ریشه‌های تاریخی آن وفادار می‌ماند. تمام کارهای پاول داستانی را روایت می‌کند و هر طرح نقش پروژه را در جامعه برجسته می‌کند.

جایزه معماری AIA از طرف موسسه معماران ایالات متحده آمریکا است که به افراد تاثیرگذار در تئوری و طراحی معماری به‌ صورت سالانه از سال ۱۹۴۷ میلادی تاکنون اهدا می‌شود. مدال طلای AIA بالاترین افتخار را در بین جایز‌ه‌های سالانه در انجمن معماران ایالات متحده آمریکا داراست.

سِر آستون وب، معمار بریتانیایی اولین دریافت کننده این جایزه در سال ۱۹۰۷ میلادی بود. این جایزه به عنوان یکی از معتبرترین جوایز دنیای معماری محسوب می‌شود که معماران مشهوری همچون فرانک لوید رایت ، فرانک گری، جولیا مورگان و موشه سفدی جزو افرادی هستند که این جایزه را دریافت کرده‌اند.