گروه معماری هنرآنلاین: موزه مصرشناسی تورین سال ۱۸۴۲ تاسیس شد و پس موزه قاهره بزرگ‌ترین موزه جهان است که به هنر و فرهنگ مصر باستان اختصاص دارد. استودیو معماری OMA از بین دفاتر معماری شناخته‌شده از جمله کنگو کوما و همکاران، کارولو راتی و پنیین فارینا به دلیل اهمیت به احیای جنبه عمومی موزه انتخاب شده است.

هدف از بازسازی این پروژه، تبدیل موزه به مقصدی برای محققان و مکان عمومی برای بازدیدکنندگان است. بازسازی پروژه با همکاری معماران محلی به دنبال باز کردن فضای فرهنگی برای ساکنین تورین با ایجاد حیاط سرپوشیده و مجموعه‌ای از اتاق های شهری طراحی شده است.

موزه مصرشناسی تورین در طول دو قرن گذشته بارها بازسازی شده است و مناطق عمومی آن همیشه به روی شهر بسته بوده است. معماران پروژه، موزه را به عنوان یک پلن تصور کرده‌اند که لایه‌های مختلف تاریخ موزه را به نمایش می‌گذارد. این رویکرد، علاوه بر بازگرداندن انسجام به معماری موزه، به آن هویت می‌بخشد و نیازهای جدید موزه را برآورده می‌کند.

موزه تورین

دیوید جیانوتن  معمار تیم معماری OMA گفته است: «تیم ما بر این باور است که احیای ماهیت عمومی موزه و یکپارچه‌سازی آن با شبکه فضاهای عمومی تورین حیاتی است. ما با سازماندهی مجدد فضاهای عمومی فعلی موزه، محلی برای انواع فعالیت‌های مشترک بین موزه و شهر ایجاد می‌کنیم. موزه با حفظ ساختار اصلی و رویکرد مدرنیته طراحی شده است.  »

این پروژه با شش اتاق شهری با مقیاس و کیفیت منحصربه‌فرد طراحی شده که از طریق ستون فقرات مرکزی و الگوی هندسی، طبقه همکف را برای تداوم بصری به هم متصل می‌کند. میدان موزه به عنوان یک فضای عمومی مشترک بین موزه و شهر برای فعالیت‌های مختلف بازدیدکنندگان عمل می‌کند.

در بالای حیاط، سایبان شفاف با شبکه ساختاری فولادی و روکش آلومینیومی به عنوان وسیله‌ای برای جمع آوری آب باران، تهویه هوا و تامین روشنایی دو برابر تعبیه شده است.

تورین

موزه