گروه معماری هنرآنلاین: پایگاه خبری فضای نو با همراهی کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران و انجمن صنفی معماران داخلی شیراز، اقدام به برگزاری رویدادی با عنوان «معماری داخلی ایران افق ۱۴۰۱» کرده است که این رویداد در تاریخ ۲۵خرداد به میزبانی تالار شهید آوینی دانشکدگان هنرهای زیبا دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

علی خادم‌زاده دبیر این رویداد دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس، تبین چارچوب و راه‌پیش‌روی معماری داخلی در ایران با استناد به تجارب و اندیشه جمعی از پیشکسوتان، اساتید و حرفه‌مندان است. 

دبیر رویداد کنفرانس معماری داخلی ایران درباره محورهای اصلی سخنرانی این برنامه اظهار داشت: محور اصلی این برنامه، معماری داخلی است و علت انتخاب آن ضرورت توجه بیشتر به این مقوله، نگاه تخصصی‌تر و نیاز فراگیری بوده که با توجه به خصوصیت کلان شهرهای ایران ایجاد شده است. در بحث محورهای جزئی‌تر نیز علاوه بر نیازسنجی‌ها، با هم‌اندیشی و گفتگو به آسیب‌شناسی این حوزه می‌پردازیم.

او با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری هرساله این رویداد بیان کرد: ضرورت تکرار این رویداد اهمیتی ندارد، در واقع نتایج و تأثیرات عینی که بر فضای معماری و معماری داخلی کشور ایجاد می‌کند، بسیار تعیین‌کننده است. همچنین ادامه برگزاری این رویداد بستگی به برگزاری این دوره و میزان دریافت بازخوردهای مثبت از سوی جامعه معماری دارد. با این همه تلاش می‌کنیم از طریق رسانه فضای نو که رسانه تخصصی معماری داخلی است، این رویداد را تکرار کنیم. 

خادم‌زاده در ادامه افزود: با توجه به ظرفیت بالایی که ما در زمینه معماری داخلی داریم، اگر شرایط کشور ما در سطح بین‌الملل ایجاب کند، امکان برگزاری رویداد معماری داخلی به شکل تخصصی وجود دارد که در صورت تحقق، اتفاقی فوق‌العاده خواهد بود.

دبیر رویداد کنفرانس معماری داخلی ایران درباره مخاطبان اصلی گفت: معماران، طراحان، اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان در رشته‌های معماری، معماری داخلی و سایر علاقه‌مندان به عرصه معماری می‌توانند با این جریان همراه شوند و ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد، رایگان و بدون پیش‌ ثبت‌نام است.