گروه معماری هنرآنلاین: این مجتمع آپارتمانی مجلل اولین پروژه آلوارو سیزا وییِرا در آمریکا به‌شمار می‌رود که با ۱۳۷ متر ارتفاع درمحله منهتن و در قسمت غربی پارک ریورساید ساخته شده است.

جدیدترین پروژه این معمار ۸۸ ساله، مانند دیگر پروژه‌هایش به طور کامل از سنگ آهک پوشیده شده و با پنجره‌های افقی عریض این بنا را در منطقه متمایز کرده است. این ساختمان  ۳۵طبقه دارای ۷۷ واحد مسکونی، از آپارتمان‌های یک خوابه تا چهار خوابه، واحدهای دوبلکس، آپارتمان‌های تمام طبقه و پنت‌هاوس است و فضای داخلی توسط گروه معماری گابلینی شپرد و همکاران طراحی شده است.

پروژه مجتمع آپارتمانی منهتن دارای امکانات متعددی از جمله استخر، اسپا، سالن بدنسازی، زمین بازی کودکان و اتاق‌هایی برای برگزاری مراسم مختلف است. پنجره‌های بزرگ این برج بلند، چشم‌‌اندازی ایده‌ال از منهتن و غرب بر فراز رودخانه هادسون را برای ساکنینش رقم می‌زند.

برنده جایزه پریتزکر برای ایجاد یک تضاد آشکار با دیگر برج‌های منطقه منهتن که عمدتا دارای نمای تیره یا عمدتا شیشه‌ای هستند، آن را با سنگ آهک طراحی کرده است. این برج باریک که از یک پایه بلوک مانند ضخیم‌تر با ارتفاع ۵۳ فوت ساخته شده که به بیان آلوارو سیزا شکلی شبیه به زرافه دارد. 

آلوارو سیزا وییِرا در سال ۱۹۸۸ مدال طلای معماری مدرسه معماری اسپانیا، مدال طلای بنیاد آلوارو آلتو، جایزه شاهزاده ولز در طراحی شهری از دانشگاه هاروارد و جایزه معماری اروپا از بنیاد میس ون دروهه در بارسلونا را دریافت کرد. او در سال ۱۹۹۲ جایزه پریتزکر را از بنیاد هیات در شیکاگو، برای دستاوردهایش در طول زندگی دریافت کرد. همچنین در سال ۱۹۹۳ جایزه ملی معماری را از انجمن معماران پرتغال دریافت کرد.

او در جولای سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که تصمیم دارد بخش بزرگی از آرشیو معماری خود را به مرکز معماری کبک درکانادا اهدا کند تا مطالبش را در کنار آثار معماران مدرن و معاصر در دسترس همگان قرار دهد.

در سال‌های اخیر، سیزا پروژه‌های فرهنگی بزرگی را در چین و کره جنوبی به پایان رسانده است و سال گذشته یک برج مراقبت را در پرتغال افتتاح کرد.