گروه معماری هنرآنلاین: معماران زاها حدید از طراحی مرکز شهر زوگلو در منطقه چهاردهم بوداپست در مجارستان رونمایی کردند. این مرکز جدید با کاربری‌‌های مختلف در زمینی به مساحت تقریباً ۷ هکتار بین میدان بوسنیاک و نهر راکوس ساخته خواهد شد.

ساخت و ساز آن به صورت مرحله‌ای از اوایل سال آینده آغاز و تا سال ۲۰۲۹ تکمیل خواهد شد. این پروژه دارای فضاهای مدنی جدید همراه با رستوران‌ها، کافه‌ها، مغازه‌ها، آپارتمان‌ها، ادارات، کلینیک پزشکی جدید و تالار شهر است. همچنین دارای شبکه‌ای از باغ‌ها و میدان‌های به هم پیوسته خواهد بود.

جیانلوکا راکانا، مدیر پروژه گفته است: «برنده شدن در مناقصه طراحی معماری توسعه مرکز شهر زوگلو برای ما افتخار بزرگی است. این پروژه یکی از سرسبزترین و پایدارترین خواهد بود. این مرکز شهر جدید به طور مساوی خدمات مسکونی، اداری، تجاری و تفریحی را ارائه می‌کند. توسعه همچنین به معماری، فرهنگ و تاریخ پایتخت زیبا، بوداپست ادای احترام خواهد کرد و در عین حال راه را برای آینده با راه‌حل‌های پیشرفته هموار می‌کند.»

مرکز شهر زوگلو با عایق بندی سقف‌های سبز برای کاهش مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای ساخته و امکان جمع‌آوری، ذخیره و استفاده مجدد ۹۰۰۰۰ مترمربع آب باران در سال را فراهم می‌کند.گسترش این مناطق سبز کمک می‌کند که در تابستان دمای هوا  تا ۶ درجه کاهش پیدا کند.

مناطق سبز، محور مرکزی توسعه شهری را مشخص می‌کنند و پس از تکمیل، به پارک شهری جدید، سومین پارک بزرگ در منطقه تبدیل می‌شوند. ۹۰۰ درخت جدید، میدان‌های شهری، باغ‌ها و برکه‌ها به ساکنان محله اجازه می‌دهد تا ارتباط جدیدی با طبیعت برقرار کنند. این پروژه نیز مناطق وسیعی برای عابرین و مسیرهای دوچرخه‌سواری به منظور تشویق به ورزش را طراحی کرده است. همراه با توسعه شهری، شبکه جاده‌های اطراف هم گسترش پیدا می‌کند.