مرتضی دره‌باغی هنرمند نقاش به همراه همسرش روایتی متفاوت از خانه‌ای 80 ساله را در بافت قدیم تهران رقم زده است که دیدنی است.

سرویس معماری هنرآنلاین، مرتضی دره‌باغی نقاش معاصر است که در روایت خانه از دنیای زیبا خانه‌اش و روحی که در آن دمیده صحبت کرده است. دره‌باغی در این مصاحبه درباره دلیل انتخاب و بازسازی این خانه گفت: من و همسرم یک روز تصمیم گرفتیم که در یک خانه به معنای محلی که در آن حیاط، باغچه،حوض آب و فضایی متفاوت باشد، زندگی کنیم.

او افزود: ما دوست داشتیم در فضایی باشیم که متأسفانه این روزها آرام آرام به سمت فراموشی می‌رود بر همین اساس نیز در سال 1390 و بر اساس نیازی شخصی اقدام به خریداری این محل کردیم. پس از این تصمیم یک سال بازسازی این خانه به طول انجامید تا محلی برای کار و زندگی ما باشد.

مرتضی دره‌باغی متولد 1348 در تهران و یکی از نقاشان باسابقه معاصر است. او به همراه همسرش معصومه عبیری‌نیا که او نیز هنرمندی نام آشنا در زمینه هنر نقاشی است، چندی است خانه‌ای متروکه و حدوداً 80 ساله را در بافت قدیم تهران بازسازی کرده و در آن زندگی می‌کنند. رجوع به اصالت و حفظ بافت شهری و معماری‌های ارزشمند و اصیل ایرانی از مهم‌ترین دغدغه‌های این هنرمند به شمار می‌رود.

"روایت خانه" عنوان مجموعه ویدئوهایی است که مجله دکوراسیون داخلی "منزل" در بازدید از خانه هنرمندان و شخصیت‌های فرهنگی کشور تهیه کرده است و هم‌زمان با انتشار این ماهنامه با مخاطبان به اشتراک می‌گذارد تا از معماری متفاوت و توجهی که افراد به روح خانه دارند، صحبت کند.

این برنامه تا امروز حکایت‌هایی از خانه‌های رضا عابدینی سهی، رضا ندیمی، کاوه نجم آبادی، آرش وفاداری، ماندانا اولیا شیرازی، رضا اویسی، پویا آریانپور و شیرین پرتوی و رعنا امینی را تهیه کرده است.