سرویس معماری هنرآنلاین: "کازویو سجیما" هنرمند شناخته‌شده ژاپنی به عنوان جدیدترین عضو هیئت داوران جایزه پریتزکر معرفی شد. بر این اساس سجیما در فرآیند انتخاب معمار برگزیده سال 2018 در کنار دیگراعضای داوری این جایزه تصمیم گیری خواهد کرد.

سجیما که از بنیانگذاران استودیو "سانا" مستقر در توکیو است، در سال 2010 به طور مشترک با "ریو نیشیزاوا" موفق به دریافت این معتبرترین جایزه معماری جهان شده بود.

 "گلن مارکوت"، معمار و برنده جایزه پریتزکر در سال 2002 از استرالیا،  "استفان بریر"، عضو دیوان عالی ایالات متحده،"    لرد پالامبو" رئیس هیئت امنای گالری سرپنتین از انگلستان،"    ریچارد راجرز"، معمار و برنده پریتزکر در سال 2007 از انگلستان،     "آندره کورکا د لاگو"، منتقد معماری و سفیر برزیل در ژاپن، " بندتا تاگلیابو" معمار و مدیر موسسه تاگلیابو از اسپانیا، همچنین "    راتان تاتا" رئیس هیات مدیره موسسه " تاتا سانز" از هندوستان دیگر اعضای هیات داوران این رویداد را تشکیل می‌دهند.

فرآیند نامزدی در پریتزکر از طریق نظرسنجی و پیشنهاد از سوی جامعه معماران، دانشگاهیان، منتقدان، سیاستمداران و فعالان فرهنگی، همچنین نامزدها و برندگان دوره‌های گذشته انجام می‌شود. پذیرش نظرات و پیشنهاد در خصوص نامزدها همه ساله از اول نوامبر از طریق مکاتبه با دبیرخانه این رویداد آغاز می‌شود. امسال این فرآیند از اول نوامبر 2017 ( 10 آبان 1396) شروع به کار کرد. 

رای‌گیری عمومی برای معمار برگزیده سال

وبسایت آرک دیلی همچون سال گذشته یک نظرسنجی را در ارتباط با فرد مناسب برای دریافت جایزه پریتزکر 2018 ترتیب داده است. مقصود این نشریه از این نظرسنجی تنها گمانه زمانی درباره اینکه در نهایت چه کسی برنده این جایزه خواهد بود، نیست بلکه بیشتر ناظر بر این است که خوانندگان عنوان کنند که از نظرشان چه فردی شایستگی آن را دارد و به چه دلیل؟

دسترسی به این صفحه نظرسنجی و اعلام رأی اینجا فراهم شده و علاقه‌مندان می‌توانند با انتخاب یکی از معماران معرفی شده در این فهرست و ثبت آن در این صفحه در معرفی معماران شایسته سهیم باشند.

در این فهرست نام 32 گروه و معمار شناخته شده و برجسته چون دیوید آجایه، سولانو بنیتز، استفانو بوئری، سانتیاگو کالاتروا، دیوید چیپرفیلد، سو فوجیموتو، استیون هال، بیارکه انگلس، فرانسیس کِره، کنگو کوما،دنیل لیبسکیند، رابرت استرن و پاتریک شوماخر پیشنهاد شده است اما شما می‌توانید با انتخاب گزینه "دیگر" در انتهای فهرست نام معمار مورد نظر خود را به ثبت برسانید. 

اعلام رسمی برنده جایزه  2018 پریتزکر در ماه مارس با مراسم رسمی در تورنتو، کانادا صورت خواهد گرفت.