سرویس معماری هنرآنلاین: در فهرست منتشر شده پایگاه اینترنتی "TripAdvisor" نام موزه‌هایی از جمله موزه موزه متروپولیتن نیویورک به چشم می‌خورد که در سال 1870 تأسیس شده است .نمایشگاه دائمی این موزه دو میلیون شاهکار هنری آسیا، آفریقا و شرق قدیم را به نمایش می‌گذارد .

این موزه از مشهورترین موزه‌های جهان و حاوی مجموعهٔ بزرگ و نادری از تاریخ اسلام و ایران باستان است.

موزه ملی جنگ جهانی دوم در نیواورلینز، بزرگ‌ترین شهر ایالت لوئیزیانای ایالات متحده و همچنین موزه لوور پاریس و موسسه هنر شیکاگو نیز که در سال ۱۸۷۹ میلادی تأسیس شد در این فهرست قرار دارند . این مرکز از معتبرترین موزه‌های هنری در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

پایگاه گردشگری "TripAdvisor" ، موزه ارمیتاژ در شهر سنت پترزبورگ روسیه را نیز در فهرست 5 موزه برتر جهان گنجانده است. در سال ۱۷۶۴، کاترین کبیر با خرید بیش از دویست نقاشی در اروپا، جمع‌آوری این مجموعه مشهور را آغاز کرد این موزه با ۳ میلیون اثر هنری (که البته همه به طور همزمان نمایش داده نمی‌شوند)، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان و از قدیمی‌ترین نگارخانه‌های هنری و موزه‌های تاریخ و فرهنگ بشری در جهان است.

همچنین در لیست 25 موزه برتر جهان نام موزه 11 سپتامبر در نیویورک، موزه ملی مردم شناسی ، موزه پرادو در مادرید پایتخت اسپانیا ، موزه آکروپولیس فی آتن، پایتخت یونان و موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن، پایتخت انگلیس به چشم می‌خورد .

سایت "TripAdvisor" در این رده بندی نظرات گردشگران و کیفیت آن را مورد توجه قرار داده است .