سرویس معماری هنرآنلاین: "نت‌فلیکس"به تازگی از برنامه‌ریزی خود برای تولید و تهیه مجموعه‌ای از فیلم‌های مستند در زمینه معماری و شهر خبر داده است.

این بزرگ‌ترین موسسه فراهم کننده خدمات استریم ویدئوی آنلاین ضمن اعلام این خبر تاکید کرده که هدف خدماتش تنها سرگرمی نیست و در صدد است این رسانه پرنفوذ بین‌المللی را به عنوان یک ابزار یادگیری مؤثر به مخاطبان خود معرفی کند.

به دنبال اعلام این سیاست از سوی مدیران نت‌فلیکس"، اولین مجموعه از این سری شامل 6 فیلم مجزای این موسسه نیز معرفی شده است.

در یکی از فیلم‌های این مجموعه با نام " هنر طراحی" تأثیر ایده‌های نوآورانه طراحی در جنبه‌های مختلف زندگی روزمره بررسی کرده است.

"طراحان بزرگ" فیلمی دیگر از این مجموعه به طراحانی می‌پردازد که پروژه‌های بلندپروازانه ای را برای دست یافتن به سطح جدیدی از معماری دنبال می‌کنند.  

"دوچرخه و ماشین" مستندی است که در مصاحبه با برنامه ریزان شهری به مسائل مربوط به ترافیک در شهرهای بزرگ می‌پردازد.

"مینیمالیسم"یک مستند درباره اختصارگرایی در هنر و معماری است و از این دریچه انتقادهایی را هم به سبک زندگی مصرف گرا وارد می‌کند.

در مستند "اسرار قلعه‌های بزرگ بریتانیا"   به همراه "دان جونز"  تاریخ‌دان ساختمان‌های نمادین بریتانیا واکاوی می‌شوند.  

 و بالاخره مستند " بازگشت به زمین صفر "  یک بار دیگر به مرور حوادثی می‌پردازد که به نابودی برج‌های تجارت جهانی در نیویورک منجر شد.

گفتنی است؛ این شبکه تاکنون بیش از یکصد هزار عنوان فیلم و سریال را ارائه کرده است. برخی ادعا می‌کنند که میزان فراگیری و دربرگیری این شبکه حتی از شبکه‌هایی مثل یوتیوب نیز بیشتر است.

"راید هستینگز" مدیر این شبکه چندی قبل طی سخنانی اظهار کرد که نت‌فلیکس یک شبکه تلویزیون اینترنتی جدید در سطح جهانی است که تلاش می‌کند تا گستره پشتیبانی خود از زبان‌های مختلف دنیا را وسعت دهد.

منبع: archdaily