به گزارشهنر آنلاین به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، در پی درگذشت  حسین کاشیان، هنرمند شناخته‌شده عرصه نقاشی و خوشنویسی و همکار سابق اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی پیام تسلیتی را صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

"انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاثّر و تالّم، خبر تلخ درگذشت همکار گرانقدر و هنرمند شناخته‌شده عرصه هنرهای تجسمی، زنده‌یاد حسین کاشیان را دریافت کردم.

مرحوم کاشیان در طول دوران حیات خود علاوه بر خلق آثار هنری ارزنده و چشم‌نواز در زمینه‌هایی چون نقاشی و خوشنویسی، سالیان متمادی به عنوان کارشناس آثار هنری با اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری داشت و پیش از آن نیز در کسوت رئیس موزه هنرهای معاصر تهران در مقطع پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، منشأ خدمات و اقدامات اثرگذار بسیاری شد.

بی‌تردید، یاد و خاطره این همکار و هنرمند ارجمند در کنار شمایل آثار و خدمات ماندگار او همواره در قلب اهالی هنردوست سرزمین هنرخیزمان ایران اسلامی، جاودان خواهد ماند.

اینجانب، ضمن ابراز تسلیت و هم‌دردی با خانواده مکرّم کاشیان، جامعه هنرهای تجسمی کشور و نیز همکاران سوگوارم در اداره کل هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر، از پیشگاه خالق رحمان برای آن فقید سعید، رحمت و مغفرت و برای کلیه بستگان معزّا، صبر و اجر مسئلت می‌نمایم".

کاشیان متولد 26 مرداد 1321 و دارای درجه ممتاز خوشنویسی از انجمن خوشنویسان ایران بود. او در سال 1342 به مدرسه کمال‌الملک ‌رفت و هنر مینیاتور را نزد استاد محمود فرشچیان آموخت. در سال‌های آغازین دهه 60 به‌عنوان رئیس موزه هنرهای معاصر تهران در مقطع پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشغول به کار شد و مدتی در این سمت حضور داشت و پس از آن به‌عنوان کارشناس آثار هنری در اداره‌کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت پرداخت.