سرویس مد و لباس هنرآنلاین: غرفه ایرانی حاضر در نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ‌های دوست مکزیک از روز گذشته و با نمایش آثاری از هنرنمایی هنرمندان ایرانی فعال در عرصه مد و لباس ایرانی اسلامی آغاز به کار کرد.

مراسم افتتاحیه غرفه ایران در این رویداد بین‌المللی با حضور محمدتقی حسینی سفیر ایران در مکزیک و اعضای موسسه توسعه هنرهای معاصر و بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی با استقبال باشکوهی از سوی ایرانیان مقیم مکزیک و بسیاری دیگر از علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایرانی برگزار شد.

در این رویداد فرهنگی بین‌المللی که در موزه مردم شناسی شهر مکزیکوسیتی برگزار می‌شود، مراسم افتتاحیه باشکوهی با حضور رئیس موزه مردم‌شناسی در پاویون رسمی ایران برگزار شد.

در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان حوزه طراحی مد و لباس اسلامی و ایرانی همچون محبوبه علی بلندی، مهسا کشاورزی، هدی فرهنگ و شهاب الدین شازاده صفوی به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه کشورهای مختلف به ارائه اطلاعات در زمینه آداب و سنن، مکان‌های دیدنی، موسیقی، رقص‌های سنتی، لباس‌های سنتی، غذاهای سنتی، دانشگاه‌های کشور،  صنایع دستی، جاذبه‌های توریستی، تفریحی و غیره می‌پردازند.

همچنین فضایی برای اجرای گروه‌های موسیقی و تئاتر نیز در نظر گرفته شده است که بنا بر میزان علاقه و توانایی کشورهای شرکت‌کننده تعداد اجراها تعیین می‌شود.

در ادامه این مطلب، گزارش تصویری از مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار مد و لباس اسلامی و ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ‌های دوست مکزیک را مشاهده کنید: