سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نخستین جشنواره تخصصی و ملی دوخت‌های سنتی در رشته‌های هنری همچون ده‌یک‌دوزی اصفهان، مرصع‌دوزی، نقده‌دوزی و زردوزی کاشان و تهران، قلاب‌دوزی اصفهان و رشت، گلابتون‌دوزی مشهد، قلاب‌دوزی و شبکه‌دوزی اصفهان، قلاب‌دوزی بندرعباس، قلاب‌دوزی مشهد، پولک‌دوزی، ململ‌دوزی قزوین، پته‌دوزی کرمان، خامه‌دوزی سیستان و بلوچ‌دوزی، گلابتون‌دوزی کاشان، ابریشم‌دوزی مناطق گوناگون کشور، چهل‌تکه‌دوزی، سرمه‌دوزی مشهد و اصفهان و پوشاک تزیین‌شده با دوخت‌های گوناگون تزیینی کشور در سه تالار کتابخانه و موزه ملی ملک برپا شده است.

در این رویداد فرهنگی و هنری، علاوه بر بخش نمایشگاهی، کارگاه‌های آموزشی نیز با حضور اساتید برجسته حوزه دوخت‌های سنتی، نسرین کاردانی، شهین ابراهیم‌زاده پزشکی، مریم فامیل‌سماک جلالی، زهرا کوشای‌فرد، صدیقه پهلوان‌زاده و عالیه صادقی در گرایش‌ها و شاخه‌های ده‌یک‌دوزی، سیاه‌دوزی، مرصع‌دوزی زیورآلات، نقده‌دوزی، قلاب‌دوزی اصفهان و قلاب‌دوزی رشت و آموزه‌های تخصصی برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره تخصصی و ملی دوخت‌های سنتی از ۲۱ تا ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ نمایی دل‌انگیز از هنر سنتی و دیرینه دوخت‌های سنتی عرضه کرده است. این رویداد با هدف‌های "گسترش، حفظ، احیا، فرهنگ‌سازی و ارزش‌گذاری به هنر مهجور و مغفول دوخت‌های سنتی"، "بهره‌بردن از ظرفیت دوخت‌های سنتی در توسعه کسب‌وکار، اشتغال و کارآفرینی" و "توسعه و ارتقای هنر دوخت‌های سنتی و فراهم‌ آوردن فرصت مناسب برای بهره‌گیری از خلاقیت‌ها و آفرینش‌های هنری، تبادل تجربیات و ارایه آخرین نمونه‌ها و طراحی‌های انجام‌شده" برپا شده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نخستین جشنواره تخصصی و ملی دوخت‌های سنتی می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی این جشنواره به نشانی www.sdchtn.ir مراجعه کنند.