سرویس مد و لباس هنرآنلاین:

پنجمین جشنواره تسنیم با تأکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و محرومیت‌زدایی از 22 تا 29 دی‌ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود.

در این جشنواره، بخش‌های رقابتی جشنواره مد و پوشش اسلامی ایرانی در پنج بخش شامل طراحی و دوخت چادر، طراحی و دوخت مانتو و شلوار، چاپ و رودوزی روی پارچه یا سرپوش، پارچه‌سازی و نیز تألیف مقاله علمی در حوزه ترویج پوشش اسلامی ایرانی برگزار می‌شود.

اسدالله سلیمانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب و مدیرعامل برند "حجاب گستر" درباره حضور در این جشنواره با هدف اجرا و تداوم طرح تعویض چادرهای کهنه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: طرح چادر ملی بالغ بر 16 سال است که ارائه شده و من به عنوان نخستین تولیدکننده این محصول عفاف و حجاب همواره دغدغه فروش آن با قیمت‌های مصوب و غیر کاذب را داشتم چرا که قیمت بالای انواع چادر در کشورمان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بانوان محجبه است.

او تصریح کرد: البته هم به لحاظ معیشتی و هم معنوی، فعالیت در چنین عرصه‌ای بسیار سودآور است و طی سال‌هایی که از تولید این محصول و یا محصولات مشابه می‌گذرد شاهد بوده‌ایم که به لحاظ اشتغال‌زایی کمک شایانی به بخشی از جامعه به ویژه بانوان بی‌سرپرست و یا بد سرپرست شده است.

مدیرعامل برند "حجاب گستر" با اشاره به اینکه برخی از فعالان در حوزه تولید محصولات عفاف و حجاب از آب گل‌آلود ماهی گرفته و تحت عنوان ایجاد اشتغال قیمت‌های کاذبی از این محصولات را در بازار رواج می‌دهند، اظهار داشت: بسیاری از خانم‌هایی که پوشش چادر دارند از گرانی قیمت‌ها بسیار گله‌مند هستند و به درستی معتقدند که قیمت خرید یک چادر با خرید چهار یا پنج مانتو برابری می‌کند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب گفت: این روزها نیز در حاشیه پنجمین جشنواره تسنیم، طرح تعویض چادرهای کهنه به منظور تقدیم آن‌ها به خیریه‌ها و کمیته‌های امداد و امکان متبرکه با چادرهای دانشجویی و ملی در محل نمایشگاه‌های دائمی شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو اجرا شده و امیدواریم این حرکت در ادامه تأثیرات مثبت خود را در حوزه تشویق و ترغیب جوانان به استفاده از محصولات متنوع در این زمینه نشان دهد.

سلیمانی در خاتمه افزود: بنده مسئول قیمت‌گذاری اقلام عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن بودم و همان جا به موضوع وجود قیمت‌های نادرست و بسیار بالا در بحث این اقلام پی بردم و بر این اساس و با توجه به حمایت‌های شخص محترم دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تلاش کردیم که با ورود طرح‌هایی همچون تعویض چادر کهنه با چادر نو و فروش چادرهای ملی و دانشجویی با قیمتی حدود 40 درصد کمتر از قیمت بازار به تحقق خواسته بسیاری از مصرف‌کنندگان این محصولات کمک کنیم.