سرویس مد و لباس هنرآنلاین: دستکش‌ها در روزگاری که بارش برف و سرما در فصل زمستان معنایی داشت یکی از اجزای اصلی پوشش تمامی گروه‌های سنی به شمار می‌آمد، هر چند استفاده از دستکش قدمتی کهن داشته و موارد استفاده متعددی برای آن وجود داشته است.

دستکش‌ها از نظر شکل ظاهری و نوع مواد سازنده آن‌ها انواع گوناگون و متنوعی دارند؛ دستکش‌ها ممکن است از موادی مانند پارچه، تریکو، چرم، نایلون، لاتکس و حتی فولاد ساخته شده‌ باشند. دستکش‌های دو‌انگشتی و ۵ انگشتی، دستکش‌های دولایه و تک‌لایه، دستکش‌های ضد آب و پلار و .... انواع  دیگری از دستکش‌ها هستند.

به هر روی نباید فراموش کرد که در کشورمان نیز دستکش در گروه لباس‌های تاریخی قرار دارد، پوششی که از زمان باستان وجود داشته هر چند سرمای زمستان‌ها دیگر مثل گذشته آنچنان آزار دهنده نیستند و جنبه کاربردی دستکش‌ها در قیاس با گذشته کمرنگ‌تر شده، اما نباید فراموش کرد که دستکش‌های زمستانی همراه با شال گردن، پالتو و بارانی برای کامل کردن ست‌های زمستانی لازم است.

حتی گاهی تنه دنیای دستکش‌ها به دنیای مد هم خورده است و از خلاقیت در بافتنی‌ها تا الگوبرداری از دستکش یک کارآگاه کارتونی این دستکش‌ها در اشکال گوناگون طراحی و وارد بازار شدند.

روزگاری که وسایل عجیب و غریب کارآگاه گجت به بازار می‌آمد، دستکش او هم با اسپیکری در انگشت شصت و میکروفونی در انگشت کوچک وارد بازار شد و به شکلی کاربردی درآمد.

از جمله ویژگی های دیگر این دستکش برد تا 12 متر، حساس نبودن به کثیفی و جنس این دستکش پشمی از  95٪ پلی اکریلو نیتریل، 3٪ پنبه، 2٪ پلی استر تشکیل شده و قیمت آن حدوداً  49.99  یورو بود.

این دستکش هم می توانست با قرار دادن انگشت شست در کنار گوش و انگشت کوچک در مقابل دهان خود به تماس های تلفنی گوش داده و پاسخ دهد. همچنین کنترل پنلی که در قسمت مچ دست قرار دارد به کاربر اجازه می دهد که تماس‌های تلفنی را قبول کند یا به آن‌ها خاتمه دهد و در قسمت مچ دستکش نیز یک پد کنترل برای خاموش و روشن کردن  بلوتوث و وای فای آن تعبیه شده است .

از این داستان که بگذریم هنوز هم برندهای مختلفی در دنیا هستند که برای رساندن جدیدترین و جذاب‌ترین دستکش‌ها برای فصل سرمای مشتریانشان تلاش می‌کنند.

برندهایی چون اسیکس، نایک و آدیداس همواره برای این عنصر پوشیدنی برنامه و طراحی دارند و بنا به کیفیت پارچه و دوخت قیمت‌گذاری‌های متعددی روی این کالا قرار می‌دهند.