سرویس مد و لباس هنرآنلاین: زمستان از راه رسید. فصل پوشیدن پالتوهای جذاب با یقه‌های خزدار. اما یقه‌های خز در دوران مختلف گاهی مد بوده‌اند و گاهی خیر، در نتیجه پالتوها نیز به خاطر یقه‌هایشان کنار گذاشته می‌شوند اما اگر یک یقه خز قابل جدا شدن داشته باشید چطور؟ می‌توانید هر زمان که دوست داشتید آن را به پالتوی خود وصل کنید و جدا کنید. چگونه پالتو یقه خزدار بسازیم؟

در این مطلب قصد داریم شما را با روشی برای ساختن یقه خزدار برای پالتوهای ساده زمستانی‌تان آشنا کنیم.

برای انجام این کار به وسایلی چون خز به مقدار کافی، پارچه با رنگ هماهنگ خز، دکمه شیشه‌ای ۱۲ عدد، سنجاق ته گرد به تعداد زیاد، بند نازک برای جادکمه، پایه لباس، نخ و سوزن و قیچی.

حال با دقت به تصاویر زیر می‌توانید این کار را به سادگی انجام دهید:

چگونه پالتو یقه خز دار بسازیم؟

برای ساختن این یقه باید به اندازه کافی با اصول خیاطی آشنا باشید و مهارت کافی در دوخت و دوز داشته باشید البته ضرورتی ندارد که خیاط ماهری باشید.

چگونه پالتو یقه خز دار بسازیم؟

ابتدا پالتو را روی پایه لباس قرار دهید. بدون پایه هم می توان این کار را انجام داد ولی وجود پایه باعث می شود از دقت و نظم کار مطمئن شوید. پالتو را به صورت صاف و بدوند چروک روی آن قرار دهید.

پارچه مورد نظر خود را روی یقه لباس باز کنید و به آن شکل بدهید وقتی از شکل یقه مطمئن شدید با سنجاق پارچه را روی آن محکم کنید و اضافات را قیچی کنید.

پارچه را که به شکل یقه برش داده اید از پالتو جدا کنید و روی خز قرار دهید. خز را به شکل الگوی پارچه ببرید و لبه ها را به هم بدوزید. دو تا دور لبه های داخل یقه بند های جا دکمه ای را لای دوخت ها قرار دهید، می توانید این دوخت را با دست یا با چرخ خیاطی انجام دهید.

دکمه ها را در پشت پالتو در محل های صحیح بدوزید. حالا کار شما آماده است و یک یقه خز قابل جدا شدن برای پالتوی خود دارید.

چگونه پالتو یقه خز دار بسازیم؟