سرویس مد و لباس هنرآنلاین: علی انصاریان، مدیر روابط عمومی و بازاریابی برند "سیب سبز" و دبیر کمیته البسه کودک و نوجوان انجمن صنایع پوشاک ایران در تشریح فعالیت این انجمن به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این انجمن در قالب یک موسسه غیرانتفاعی و با هدف ساماندهی به بازار مد و لباس ایران در تمامی رسته‌ها شامل زنانه، مردانه و بچگانه برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد.

او تصریح کرد: هرچند هنوز هم در حوزه برندسازی از استانداردهای جهانی دور هستیم، اما واردات بی‌رویه و غیرقانونی پوشاک به داخل کشور نیز به ایجاد فضای رقابتی نابرابر در این عرصه دامن زده است.

دبیر کمیته البسه کودک و نوجوان انجمن صنایع پوشاک ایران با اشاره به نبود استقبال لازم و کافی از برندهای داخلی بیان کرد: در بسیاری از کشورهای جهان این فرهنگ در میان مردم وجود دارد که حتی شده با قیمت بالاتر، اما اصرار به خرید از برند داخلی دارند، اما در کشور ما بدون توجه به این موضوع اغلب مردم حاضرند از برندهای خارجی با قیمت بهتر خریداری کنند و این یک آفت جدی در زمینه رونق عرصه مد و لباس ایرانی و اسلامی است.

انصاریان افزود: هرچند که پوشاک ایرانی هنوز به شکل صنعتی در نیامده و به دلیل کمبود مواد اولیه داخلی، قیمت تمام‌شده برای تولیدات بسیار بالا است، اما تلاش تولیدکنندگان چه در سطح کلان و چه تولیدی و کارگاهی ستودنی است و باید فضایی مناسب برای معرفی هر چه بهتر آنان در سطح کشور فراهم شود.

مدیر روابط عمومی و بازاریابی برند "سیب سبز" بر لزوم پرداخت تعرفه‌های گمرکی در زمان واردات کالاهای پوشیدنی تأکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف انجمن صنایع پوشاک ایران ساماندهی به موضوع واردات پوشاک و ایجاد فضای لازم برای معرفی برندهای داخلی است که بی‌شک برپایی نمایشگاه‌ها می‌تواند یکی از راه‌های مؤثر در این زمینه باشد.

او در ادامه به توفیقات نمایشگاه پوشاک مدارس در راستای توجه به البسه قشر کودک و نوجوان کشور اشاره تصریح کرد: لازم است در کشور ما بیش از پیش به حوزه پوشاک بچگانه و طراحی و تولیدات محصولات مورد نیاز این قشر توجه کرده و من و بسیاری از همکارانم در این حوزه مصر هستیم که با طراحی و استفاده از رنگ‌های متنوع و شاد، البسه مورد نیاز آن‌ها را در داخل کشور تأمین کنیم.

دبیر کمیته البسه کودک و نوجوان انجمن صنایع پوشاک ایران ادامه داد: انجمن در حال تأسیس یک شرکت به منظور ساماندهی به بحث خرده‌فروشی و صادرات پوشاک، جمع‌آوری اطلاعات، بررسی و تحقیق درباره مشکلات، شناخت نیازها و اولویت‌ها در تمامی رسته‌ها است و امید که در ادامه شاهد هم‌افزایی هر چه بهتر سهام‌داران، تولیدکنندگان و صاحبان داخلی برند در این مجموعه باشیم.

انصاریان در خاتمه به حلقه مفقوده روابط عمومی در مجموعه‌های داخلی اشاره کرد و گفت: مشاوران تبلیغاتی و برندینگ می‌توانند کمک شایانی در زمینه معرفی فعالان داخلی به مخاطبان خود داشته باشند و با توجه به این بخش مهم در آینده نزدیک شاهد رونق بیشتر مد و لباس ایرانی و اسلامی خواهیم بود.

در ادامه این مطلب، مهم‌ترین اهداف انجمن صنایع پوشاک ایران ذکر شده در اساسنامه این مجموعه را مرور می‌کنیم:

1. جلب حمایت از صنعت پوشاک و تلاش برای ساماندهی امر مرتبط با صنعت پوشاک در کشور 2. ساماندهی تأمین مواد اولیه صنعت پوشاک از داخل و خارج از کشور به‌عنوان عامل در رقابت‌پذیری محصول 3. سعی در بهبود کیفی تولیدات کارخانه‌ها و واحدهای تولید پوشاک کشور و ترغیب اعضاء به اجرای مقررات و ضوابط و استانداردهای ملی و بین‌المللی 4. همکاری با انجمن طراحان ایران و برقراری ارتباط آنان با واحدهای تولیدی در جهت بهینه‌سازی طرح و الگو 5. ارائه خدمات بازاریابی به اعضاء در جهت توسعه فروش داخلی و صادرات 6. ایجاد مرکز اطلاع‌رسانی مد و ترند و تکنولوژی پوشاک و انتشار کتب و مجلات و بروشورهای تخصصی در جهت ارتقاء دانش فنی اعضاء و ایجاد فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی مرتبط 7. ایجاد بانک اطلاعات از تولیدکنندگان صنعت پوشاک در جهت اطلاع‌رسانی به مشتریان داخلی و خارجی 8. برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز اعضاء و برگزاری همایش‌های تخصصی و میزگردها و همچنین حضور در همایش‌های داخلی و بین‌المللی 9. برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی جهت معرفی صنعت پوشاک کشور به بازارهای مصرف داخلی و بین‌المللی 10. تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری در صنعت پوشاک کشور و فراهم آوردن فرصت‌ها و امکانات برای صاحبان و مدیران صنایع پوشاک به منظور ایجاد ارتباط، تفاهم و مبادله اطلاعات و تجربیات خود با یکدیگر 11. ایجاد فرصت‌های همکاری و توسعه فعالیت برای اعضاء با یکدیگر 12. ایجاد ارتباط با بانک‌ها و سازمان‌های اعتباری کشور و همچنین سازمان‌های مالی و پولی بین‌المللی در قالب قوانین جمهوری اسلامی ایران با هدف تسهیل و گسترش خدمات و تسهیلات مالی به اعضاء 13. اعزام هیئت‌های تجاری و بازاریابی به کشورهای خارجی و نیز دریافت دعوت از هیئت‌های تجاری و بازاریابی کشورهای خارجی 14. جلوگیری از رقابت ناسالم بین اعضاء با یکدیگر از طریق هماهنگی‌های درون شکلی و اعمال ضوابط قانونی 15. ساماندهی و ایجاد شبکه‌های توزیع برای محصولات اعضاء