به گزارش هنرآنلاین، «مودبرد» مجموعه‌ای از تصاویر یا متریال است که مفهوم و یا احساسات خاصی را القا می‌کنند. «مود برد» که معادل فارسی آن تابلوی خلق و خوی یا الهام بخش است، کولاژی از تصاویر و اشیا با سبک بصری خاصی را نشان می‌دهد.مودبردها در زمینه‌های متفاوتی مانند طراحی ساختمان، نقاشی تابلو و حتی طراحی وبسایت نیز کاربرد دارند، اما استفاده از آن‌ها در طراحی لباس بسیار گسترده‌تر است.

سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور روز شنبه در نشستی با فعالان مد و لباس استان خوزستان در اهواز به بازنگری در جشنواره مد و لباس فجر اشاره کرد و گفت: پس از جشنواره فجر، جشنواره لباس "باوقار" را در نظر گرفته‌ایم تا در این جشنواره برندهای عفیفانه از کل جهان شرکت کنند.

وی بر تزریق مد هویتی و فرهنگی به دانش آموزان و دانشجویان رشته طراحی و دوخت تاکید کرد و ادامه داد: دانش آموزان رشته‌های طراحی و دوخت را باید در قالب کارگروه دانش‌آموزی مد و لباس گرد هم‌آورد و هویت بخشی شوند تا بتوان از ایده های آنان استفاده کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به تاثیر آموزش‌های کوتاه مدت در خصوص مد، لباس، طراحی و دوخت اشاره کرد و گفت: سعی می‌کنیم صدور مجوز آموزشگاه مد و لباس تسهیل شود.

مدولباس

خوزستان جزو ۶ استان نخست در زمینه‌های فرهنگی

وی از فعالیت‌های استان خوزستان در زمینه برگزاری جشنواره های مد و لباس قدردانی کرد و گفت: استان خوزستان در همه زمینه‌های فرهنگی، برتر و جزو ۶ استان اول کشور به شمار می‌رود.

امامی یادآور شد: گرایش جامعه ایرانی به پوشش ایرانی- اسلامی از جمله اهداف ماست و متخصصان این حوزه باید با تکیه بر دانش خود، نوآوری‌ها و ابتکارات جذاب ارایه دهند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به تفاهم نامه با وزارت کار در خصوص مشاغل خانگی مد و لباس اشاره کرد و افزود: با یک نگاه مثبت و سریع افرادی که از کارگروه مد و لباس معرفی می شوند می‌توانند در سامانه به عنوان شغل خانگی ثبت نام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان فعالیت‌ها و عملکرد این اداره کل در اربعین حسینی در مرز چذابه را تشرح کرد و گفت: امسال با همراهی ویژه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه این استان شاهد عملیات فرهنگی هنری ویژه در مرزهاست که جا دارد از تلاشگران این حوزه تقدیر کنیم.

مجید منادی افزود: برنامه‌های اربعین امسال با محوریت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق افتاد و نقش فرهنگ و هنر بسیار ویژه و دارای نمود بود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست به برگزاری جشنواره "حریم مهر" در هفته حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: در هفته عفاف و حجاب، جشنواره حریم مهر در استان خوزستان با بخش های مختلف نمایشگاه، کارگاه های آموزشی طراحی لباس ایرانی، طراحی لباس عاشورایی و پرفورمنس برگزار شد.

سیدامین سپهریان ادامه داد: با دانشجویان طراحی تعامل برقرار شده و طراحان خوبی به انجمن طراحان مد و لباس تزریق شده است.

در این نشست ضمن بررسی مشکلات فعالان حوزه مد و لباس استان و ارائه راهکارها، پیرامون موضوعاتی همچون طراحی نرم‌افزار مد و لباس با هوش مصنوعی در استان، لزوم استفاده از دانش آموزان رشته‌های طراحی و دوخت، حمایت از موسسات مد و لباس، بلاتکلیفی موسسات مد و لباس، افتتاح خانه عروسک در استان، خلاقیت در حجاب ایرانی- اسلامی، برگزاری شو روم از لباس تخصصی تئاتر و سینما، برگزاری شو لباس اسلامی بحث و گفت‌وگو شد.