گروه مد و لباس هنرآنلاین: آرش حسامی از فعالان صنعت کفش و مدیر عامل برند «ویزلند» درباره شرایط حاکم بر حوزه کفش و وضعیت بازار آن به هنرآنلاین گفت: سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و در شرایط کنونی، فعالیت برای ما و همکارانمان بسیار دشوار شده است. درباره تأثیر شرایط اقتصادی موجود در میزان استقبال مردم از محصولاتمان نیز باید بگویم هرچند به دلیل افزایش قیمت‌ها و کاهش توان خرید مردم، بخشی از مشتریانمان را از دست داده‌ایم اما هرگز حاضر نیستیم از کیفیت کارمان کم کنیم و در یک‌کلام، مجموعه ما حاضر است مشتری خود را از دست بدهد اما کار بدون کیفیت ارائه نکند.

او درباره جدیدترین برنامه‌های «ویزلند» گفت: در سالی که پشت سر گذاشتیم، مشغول طراحی و ایجاد یک مرکز شتاب در حوزه کفش بودیم که زیرساخت‌های آن فراهم شد و با خرید یک خانه متعلق به دوره قاجار و مرمت آن، تلاش کردیم فضایی را به منظور گرد هم آمدن طراحان و ایجاد تمرکز بیشتر روی مقوله طراحی و شناسایی چهره‌های مستعد در این زمینه فراهم سازیم.

حسامی با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان به اهمیت و جایگاه طراحی در حوزه تولید کفش به‌خوبی پی برده‌اند، بیان کرد: تعداد طراحان کفش با ایده‌های نو رو به افزایش است و طی سال‌های اخیر در زمینه طراحی کفش جهش بزرگی داشته‌ایم.

این طراح و تولیدکننده کفش با تأکید بر اینکه با وجود فعالیت‌ها و تجربیاتش، قصد ورود به حوزه آموزش را ندارند، بیان کرد: حیطه استادی از آنِ استادان است و من ترجیح می‌دهم به‌جز آموزش همکارانم در مجموعه خودمان، به این بخش ورود نکرده و تمرکز خود را روی رقم زدن اتفاقات بهتر برای برندمان معطوف سازم.

حسامی درباره برنامه‌های خود برای سال آینده گفت: قصد افزودن خانواده‌های جدید به مجموعه را داریم و به زودی لاین کفش‌های ورزشی، اسپرت و کلاسیک آغاز به کار خواهد کرد. مقدمات ورود به این بخش‌ها توسط همکارانم در گروه تحقیق و توسعه فراهم شده و بر اساس نیازسنجی و بررسی وضعیت موجود، فعالیت در این زمینه را آغاز کرده‌ایم.

او که فعالیت در صنف کفش از مشاغل خانوادگی‌شان بوده است، با اشاره به اینکه چالش‌های همیشگی در این حوزه همچنان وجود دارد و کار کردن روز به روز دشوارتر می‌شود، اظهار داشت: بی‌ثباتی ارز و موج مکزیکی به وجود آمده در پی آن، پروژه تولید، خرید و فروش را سخت‌تر کرده هرچند که البته در این اوضاع‌واحوال، دایره کاری حرفه‌ای‌تر شده است.

حسامی در پایان اظهار داشت: امیدوارم در این شرایط سخت اقتصادی، هیچ‌کدام از همکارانمان کم نیاورند، بمانند و خالق اتفاقات و ارزش‌های جدید باشند.