گروه مد و لباس هنرآنلاین: اسفندماه به لطف قرار گرفتن در آستانه سال نو، امسال نیز بازار البته گران و پرتلاطم پوشاک را رونق بخشیده و هم‌زمان با همین جریان، اخباری مبنی بر حرکت به سمت برگزاری دوازدهمین نوبه از جشنواره مد و لباس فجر و چند رویداد استانی به گوش می‌رسد.

این روزها علاوه بر برگزاری نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر، چند رویداد دیگر در این حوزه، بازار شب عید و پوشیدنی‌ها را گرم‌تر کرده است.

طی روزهای اخیر، نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوره جشنواره مد و لباس فجر با حضور جمعی از سیاست‌گذاران فعلی این رویداد از وزیر فرهنگ گرفته تا دیگر متولیان آن، برگزارشده و به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی‌های این دوره به‌منظور برگزاری در بهار 1402 البته بنا بر اخبار قبلی کلید خورده است.

نکته حائز اهمیت در این بخش آن است که موضوع توجه به تنوع و تکثر پوشاک اقوام ایرانی در این جلسه موردتوجه واقع‌شده و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ صراحتاً عنوان کرده که این وزارتخانه در دوره جدید از ایده‌های خلاقانه حوزه مد و لباس که به تقویت تنوع پوششی اقوام منجر شود، حمایت‌های کافی را انجام خواهد داد.

به گفته او، تشکیل کارگروهی برای تعیین جزئیات بسته‌های حمایتی این حوزه می‌تواند راهگشا باشد.

هم‌زمان با برگزاری این جلسه، از اواسط بهمن‌ماه، نمایشگاه شهر خانواده با محوریت عرضه و فروش پوشاک در مصلای تهران برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این نمایشگاه که تا 19 اسفندماه ادامه دارد، البسه مورد نیاز خود را تأمین کنند.

این روزها هتل همای مشهد نیز میزبان یک نمایشگاه از محصولات حوزه عفاف و حجاب است که جمعی از برندهای فعال در این بخش را گرد هم آورده و ضمن عرضه جدیدترین محصولات، تعدادی کارگاه آموزشی در تلاش است به موضوع آموزش افراد در این بخش نیز توجه کند.

محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان یزد نیز از دهم تا هفدهم اسفند، نمایشگاه مد و لباس خانواده را در بخش‌های گوناگون از جمله کودک و نوجوان، بانوان، آقایان، لباس مجلسی و پوشاک اجتماع میزبانی خواهد کرد.