به گزارش هنرآنلاین به نقل از دبیرخانه رویداد، در بخش‌هایی از متن مرتبط با رویکردهای کلی سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی آمده است:

«اگرچه سیاست‌های مجریان این نمایشگاه همواره بر محور حمایت بوده، لیکن در این دوره کوششی درخور به عمل آمده تا رویکرد مذکور تقویت شده و امکانات بیشتری برای تولیدکنندگان به‌ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار فراهم آید به‌نحوی که در قیاس با نمایشگاه سال گذشته که حدود ۱۰ استان قریب به ۳۰ غرفه را در ۳۶۰ متر مربع و هنرمندان درجه ۱ در ۱۳۰۰ متر مربع به‌طور رایگان در اختیار داشتند، امسال این میزان به حدود ۱۸۰۰ متر مربع برای استان‌های کشور جهت بازاریابی و توسعه فروش رسیده و تمامی استان‌ها نیز در آن سهیم‌اند.

در بخش فعالیت‌های ترویجی، ضمن هم‌افزایی با پژوهشکده هنرهای سنتی با دعوت از هنرمندان نوآور و نام‌آور برای معرفی و انتقال دانش و تولید زنده آثار توسط ۲۵ نفر از هنرمندان کشور در فضایی رایگان به وسعت ۱۱۰۰ متر مربع ترویج فرهنگ مصرف صنایع‌دستی و نمایش جذابیت‌های آن در دستور کار بوده است.

همچنین از بازیگردانان مطرح و شاخص زنجیره ارزش این عرصه مانند «پژوهشگاه رنگ»، «بخش‌های خصوصی فعال در بسته‌بندی صنایع‌دستی»، «پارک علم و فناوری» و «شرکت پست ایران» دعوت به‌عمل آمده تا دیدگاه‌های نوین در حوزه تولید و توزیع صنایع‌دستی در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

از برنامه‌های جنبی نیز غفلت نشده و در وهله نخست از طریق برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی پیشکسوتان درجه ۱ و ۲ هنری با دانشجویان دانشگاه‌های سوره، هنر تهران و الزهرا(س)، کوشش شده پل ارتباطی میان این دو نسل مستحکم‌تر شود. در وهله دوم نیز با برنامه‌ریزی و برگزاری مراسم تقدیر از کارآفرینان برتر ملی در زمینه صنایع‌دستی تلاش شده تا حد امکان که البته کافی نیست، از این بزرگان سپاسگزاری به عمل آید. هرچند به یقین این ناچیز برای دریای صنایع‌دستی ایران تکافو ندارد، لیک جزیره‌ای است کوچک و خرم برای دمی آسودن.»