گروه مد و لباس هنرآنلاین: نگار نوری‌مند از هنرمندان عرصه طراحی و ساخت کیف و کفش درباره فعالیت‌های خود به هنرآنلاین گفت: رشته تحصیلی من در زمینه فیزیک اتمی بوده است اما ازآنجاکه علاقه بسیاری به فعالیت در زمینه امور خلاقانه و ایجاد طرح و الگو داشته‌ام، از سال‌ها پیش البته پس از گذراندن دوره‌های آموزشی وارد عرصه طراحی و ساخت کیف و کفش شدم و حدود 9 سال است که در این زمینه تدریس می‌کنم.

او در ادامه افزود: یکی از نکات حائز اهمیت در این بخش آن است که تعداد برندهای بزرگ در معنای برند بسیار کم بوده و به عقیده من بیشتر فعالان باید نام لیبل را به مجموعه خود اختصاص دهند چراکه بر اساس تعریف متداول و جهانی برند، همچنان فاصله فاحشی میان آنچه ما انجام می‌دهیم و آنچه از یک برند انتظار می‌رود و از شاخصه‌های آن است، وجود دارد. بر این اساس، در این سال‌ها من با لیبل «وانی شا» فعالیت داشته‌ام.

نوری‌مند با اشاره به نکاتی در حوزه آموزش مرتبط با طراحی و ساخت کیف و کفش اظهار داشت: لازم است بخش آموزش در این حوزه به موضوعات مهمی همچون شناخت و درک آناتومی اندام و توجه به ارگونومی در روند طراحی و ساخت محصولات ورود کند.

این مدرس تصریح کرد: توجه به موضوع سلامت محصول در فرایند تولید کفش‌های ارگونومیک، عملکرد مطلوب، راحتی و سلامت را به دنبال داشته و افراد فعال در این زمینه باید بدانند گاه خطاهای یک میلی‌متری می‌تواند سلامت یک محصول را به خطر بیاندازد.

نوری‌مند در پایان شرایط اقتصادی و ارجح بودن دوام محصول بر طراحی و سلامت کیف‌ و کفش را یکی از نکات مطرح در این حوزه برشمرد و اذعان داشت: البته که از سوی ما به‌عنوان طراح و سازنده، توجه به‌تمامی این نکات از طراحی تا متریال تولید و فرایند آن ضروری است اما به نظر می‌رسد دوام و کیفیت برای مخاطبان فعلی محصولات ما یک اولویت به شمار می‌رود.

تصاویری از طرح‌های نگار نوری‌مند در زمینه کفش را در ادامه ببینید: