گروه مد و لباس هنرآنلاین: کلید یافتن پارچه‌های مناسب برای زمستان آن است که در وهله نخست به دنبال الیاف طبیعی مانند پشم، ترمه و پنبه باشید تا برای گرمای بدن شما در حکم عایق باشند و از مواد مصنوعی مانند پلی‌استر و نایلون دوری کنید زیرا موجب تعریق و ایجاد حس سرما می‌شوند.

ژاکت‌ها و شلوارهای پشمی از محبوب‌ترین‌ پوشیدنی‌ها در زمستان هستند و می‌توان آنها را زیر سایر لباس‌ها پوشید.

انتخاب مناسب ژاکت به شما کمک می‌کند تا در سخت‌ترین شرایط زمستانی گرم بمانید. یک ژاکت پشمی یا یک ژاکت خز این قابلیت را دارد تا گرمای مورد نیاز شما را فراهم کند و البته دقت داشته باشید که ژاکت‌های پف‌دار، عایق بسیار خوبی برای حفظ گرما هستند.

می‌توانید با چکمه‌های ضدآب، جوراب‌های پشمی و گرم‌کن‌های پا را بر تن کنید و گرم‌تر بمانید.

پارچه ترمه هم یکی از گران‌ترین و گرم‌ترین پارچه‌هاست.

همچنین اکریلیک یک جایگزین ارزان قیمت برای پشم در دوخت لباس‌های گرم و سبک است.

اما با این همه اگر به دنبال پارچه‌ای هستید که در برابر شست و شو مقاوم باشد، ممکن است بخواهید نایلون یا پلی‌استر را  انتخاب کنید و اگر به دنبال پارچ‌ ای هستید که هم گرم و هم مقاوم در برابر آب باشد، به سراغ الیاف مصنوعی گورتکس بروید.

به طور کلی خز مصنوعی، پشم گوسفند، چرم و کرک از رایج‌ترین پارچه‌های زمستانی هستند و در این فهرست، چرم هم بسیار بادوام است و هم شیک و گرم. همچنین اگر می‌خواهید در روزهای سردتر، لباسی با پارچه‌ای مجلل بر تن کنید، به سراغ لباس‌های ابریشمی بروید.

پارچه‌های زمستانی پایدار نیز از موادی تولید می‌شوند که قابل بازیافت هستند و می‌توانند برای فصل سرما توصیه شوند. این بدان معناست که استفاده از  آنها برای محیط زیست بهتر است و به کاهش ردپای کربن در طبیعت کمک خواهد کرد. پارچه‌های زمستانی پایدار را می‌توان از موادی مانند بامبو، پشم، کنف و پنبه ارگانیک تهیه کرد.