گروه مد و لباس هنرآنلاین: دوازده جانوری یک نوع گاهشماری قمری بر پایه گاهشماری چینی است که یک جانور و ویژگی‌های آن را به هر سال در یک چرخه ۱۲ ساله اختصاص می‌دهد. بر این اساس، سال‌های ۲۰۲۳ میلادی و ۱۴۰۲ هجری شمسی با عنوان سال خرگوش نام‌گذاری شده است.

جمعی از برندهای مطرح جهان با اقتباس از خرگوش و ویژگی‌های سال منتسب به این جانور از جدیدترین مجموعه‌های خود رونمایی کرده‌اند.

برند لوکس و فرانسوی Maje با همکاری تصویرگر چینی Jiayi Li به طراحی لباس برای شخصیت‌های مجموعه‌ای از انیمیشن‌های استودیوی فیلم شانگهای پرداخته است؛ لباس‌هایی که مخصوص فصل بهار هستند و در بافت پارچه‌‌ها، رنگ‌های به‌کاررفته و اکسسوری‌ها در ارتباط با هر آنچه مربوط به ویژگی‌های خرگوش بوده از ظاهر گرفته تا باطن این جانور به‌عنوان منبع الهام طراحان استفاده شده است.

پرادا در مجموعه «خاطرات زیبایی» سال خرگوش را از طریق یک کمپین برگرفته از ویژگی‌ها و حال و هوای این سال جشن گرفته است. این برند لوکس ایتالیایی از طریق پروژه WeChat به کاربران خود اجازه داده تا پرتره سفارشی خود را از طریق یک مفهوم مشابه ایجاد کنند. به‌عنوان بخشی از این پروژه، این برند مجموعه‌ای از لباس‌های آماده مردانه و زنانه، کیف، کفش و لوازم جانبی، ازجمله کیف جدید پرادا از سال ۲۰۰۰ میلادی خود را بازتولید کرده است. خریداران می‌توانند لباس‌های مخملی، کت‌های جناغی، کفش‌های چرمی برس خورده و لوازم جانبی مارک پرادا را با تکیه‌بر نمادها و نشانه‌هایی از خرگوش خریداری کنند.

امسال، نام تجاری جواهرات نیمه ظریف Missoma در جدیدترین مجموعه 31 قطعه‌ای خود و فراتر از سبک‌های معمول برای تعطیلات سال نو به سراغ جواهراتی ملهم از خرگوش با سنگ‌های قیمتی و روکش طلا رفته است. برای به نمایش گذاشتن این مجموعه، میسوما آثار را در قالب آیتم‌های تصویری و ویدئویی معرفی کرده است.

گوچی از مجموعه‌ای رونمایی کرده که هم‌سال نو را جشن می‌گیرد و هم پکیجی از دنیای خرگوش‌ها را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. در این مجموعه، تصاویر مختلفی از انواع خرگوش روی لباس‌های بافتنی، تی‌شرت‌ها، کفش‌ها و ساعت‌های رنگارنگ برای مردان و زنان که هرکدام دارای اشکال هندسی و رنگ‌های متنوع هستند، دیده می‌شود. این مجموعه در فروشگاه‌های منتخب سراسر جهان در دسترس بوده و در ویترین‌ها و پاپ‌آپ‌های اختصاصی با الهام از خرگوش، ارائه‌ای جذاب از این مجموعه را به نمایش گذاشته است.

و بالاخره تامی هایلفیگر هم طی همکاری با عوامل ساخت یک انیمیشن به سراغ نمادسازی و رنگ‌آمیزی لباس‌ شخصیت‌ها با اقتباس از خرگوش رفته و در بیانیه‌ای اعلام کرده است که می‌خواهد خطوط به کار رفته در طراحی لباس‌ها، ویژگی‌های سال خرگوش را با خود حمل کنند.