گروه مد و لباس هنرآنلاین: تجارت مد حوزه پویایی است که به مدیران ماهر نیاز دارد تا در یک بازار رقابتی پرسود، داستان برندها را به گوش دیگران برسانند. هالی موشر از اعضای هیئت‌علمی حوزه تجارت مد در دانشگاه Southern New Hampshire دراینباره می‌گوید: «مرچندایزینگ مد یا همان تجارت مد بر پشتیبانی از فرآیند طراحی مد و عملکرد شرکت‌های خرده‌فروشی متمرکز است تا هر برند بتواند داستانی در مسیر فروش محصولات را برای هر یک از مشتریان خود تعریف کند.»

تجارت مد دارای یک بخش هنری و یک بخش اقتصادی است و این ترکیب پویا باعث می‌شود هر روز رخدادی متفاوت پیش روی فعالان این بخش باشد. مدیران حوزه تجارت مد ممکن است در بخش خرده‌فروشی به‌عنوان کارشناسانی که خطوط محصول مورد نظر را انتخاب می‌کنند و تبلیغات آن را بر عهده می‌گیرند تا سهم برند را در بازار افزایش دهند، فعالیت داشته باشند.

ساخت ویترین فروشگاه برای جذب خریداران بیشتر، نمایش محصولات برجسته و جلب نظر خریداران، تصمیم‌گیری درباره قیمت‌های خرده‌فروشی، توسعه کمپین‌ها برای ترویج محصولات جدید، ارزیابی روندها، بررسی الگوهای خرید و فروش، جمعیت‌شناسی بازار هدف، کمک به هدایت فرآیندهای تولید و مدیریت ابتکارات بازاریابی ازجمله وظایف این افراد است.

آنان عشق خود به پوشاک را با ذهنیت اقتصادمحورشان ترکیب می‌کنند زیرا می‌دانند ماهیت متنوع این گرایش به این معناست که محل کارشان می‌تواند یک دفتر کار سنتی، یک فروشگاه خرده‌فروشی یا یک نمایشگاه تجاری باشد؛ یک روز می‌توانند با طراحان ملاقات کنند تا از مجموعه‌های آینده بگویند و روز دیگر برای بررسی کیفیت منسوجات با یک تأمین‌کننده پارچه دیدار کنند و همین گستردگی در موارد بحث و تبادل نظر، این امکان را به وجود می‌آورد تا جنبه‌های گوناگونی از تجارت هیجان‌انگیز در صنعت مد را بیش از هر فرد دیگری کشف کنند.

البته که برخی افراد با دریافت مدرک دانشگاهی در زمینه تجارت مد در تلاشند تا امکان کنترل کامل بر حرفه خود را فراهم آورند و بر طراحی داستان برند و نحوه اجرای آن در بخش‌های مختلف نظارت داشته باشند چرا که خیلی خوب می‌دانند برندها باید سخت کار کنند تا متمایز شوند و اتفاقی معنادار برای مخاطبان خود به شمار روند.

فارغ‌التحصیلان این رشته قادر خواهند بود تئوری حاکم بر طرح اولیه، پارچه و رنگ را در حوزه تجارت مد تحلیل کنند، اصول اولیه روانشناسی را در تکنیک‌های فروش امروزی به کار برند، تأثیر برنامه‌ریزی بر عملکرد مالی یک واحد تجاری مد را توضیح دهند، درک محکمی از راهبرد کسب‌وکار در صنعت مد داشته باشند، رفتار مصرف‌کنندگان را پیش‌بینی کنند و به برندها بیاموزند چگونه نشانه‌های بصری را به کار گیرند تا مصرف‌کنندگان را به تعامل و خرید بیشتر ترغیب سازند.