گروه مد و لباس هنرآنلاین: دهمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران هم‌زمان با بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی از ۲۹ مهر تا ۲ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا می‌شود.

این نمایشگاه هر سال فرصتی برای گردهمایی برندهای فعال در حوزه مد و لباس کشور به شمار می‌رود و به همت برخی از فعالان این حوزه، کارگاه‌های آموزشی متعددی با موضوعات مرتبط با حوزه پوشاک همچون طراحی پارچه و لباس و نکات مرتبط با فرایند تولید برگزار می‌شود.

یکی از مشکلات مطرح‌شده از سوی مخاطبان و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه طی ادوار گذشته، ساعات برپایی نمایشگاه و هم‌زمانی آن با ساعات کاری ادارات، نبود تبلیغات و اطلاع‌رسانی درباره چندوچون برپایی این رویداد و همچنین حضور کم‌رنگ برندهای خارجی علی‌رغم اطلاق عنوان بین‌المللی در این رویداد بوده است.

بااین‌همه برپایی چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند نقش مؤثری را در بهبود شرایط حاکم بر کسب‌وکارهای حوزه پوشاک ایفا کند حال‌آنکه طی سال‌های اخیر، عوامل متعددی همچون شیوع ویروس کرونا، نوسانات نرخ ارز و محدودیت دسترسی به مواد اولیه سبب شد طیفی از جامعه فعال در عرصه مد و لباس کشور به‌ویژه بخش تولید با مشکلاتی جدی مواجه شوند.