گروه مد و لباس هنرآنلاین: علاقه‌مندان به‌منظور شرکت در نهمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش در بخش‌های تی‌شرت، شال و روسری و پنجمین جشنواره ملی دیبا در بخش لباس اجتماع بانوان به ترتیب تا 15 تیر و 31 خرداد فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این دو رویداد ارسال کنند.

بسترسازی جهت حضور فعال هنرمندان و طراحان خلاق در عرصه صنعت مد و لباس کشور، رشد خلاقیت و استعدادهای هنری جوانان و شناسایی افراد مستعد و معرفی ایشان به مراکز تولیدی و صنعتی، کمک به تجاری‌سازی و تولید طرح‌های منتخب جشنواره و کمک به انتقال مفاهیم و مؤلفه‌های فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی از طریق تن‌پوش ازجمله اهداف برگزاری نهمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش عنوان‌شده است.

این رویداد در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار می‌شود و دبیرخانه جشنواره آثار را با موضوع آزاد در سه قالب طراحی نقش روی تی‌شرت ساده، طراحی نقش روی شال یا روسری و طراحی الگو و دوخت تی‌شرت دریافت می‌کند.

ازجمله اهداف برگزاری جشنواره مد و لباس دیبا نیز می‌توان به ایجاد ارتباط مؤثر بین دانشگاه و صنف و صنعت، شناسایی و معرفی دانشجویان و طراحان مستعد در حوزه مد و لباس ایرانی، تولید آثار برگزیده با همکاری بخش صنف و صنعت و آشنایی دانشجویان برگزیده با فرایند طراحی تولید و تجاری‌سازی محصولات اشاره کرد.

مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش و پنجمین جشنواره مد و لباس دیبا به همت جهاد دانشگاهی هنر، مهرماه 1401 برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت تخصصی مرکز مد و لباس جهاد دانشگاهی هنر به نشانی jdmod.ir مراجعه کنند.

پوستر این دو رویداد را در ادامه ببینید:

Untitled