گروه مد و لباس هنرآنلاین: این روزها و در بدو ورود به فصل زمستان، شاهد رونق فروش محصولات متنوع و باکیفیت در سطح بازارهای حقیقی و مجازی هستیم درحالی‌که به نظر می‌رسد برندهای داخلی از آزمون عملکرد محصول و ویژگی‌ها در قالب کنترل کیفیت توسط مشتریان خود سربلند بیرون آمده‌ و توانسته‌اند علی‌رغم افزایش قیمت محصولات، نظر مطلوب مخاطبان را به خود جلب کنند.

حال‌آنکه در بازار رقابتی و متغیر امروزی، لازم است به‌منظور مدیریت کیفیت یک برند پوشاک، تجمیع نقطه نظرات مشتریان را لحاظ و ضمن بررسی نقدها و پیشنهادات، مسیر رو به رشدی را طی کرد. البته در میانه‌های این بازار گرم پوشاک زمستانی، یکی از نکات حائز اهمیت که شاید تلنگری نیز برای متولیان امر در ایجاد بستر حرکت‌های فرهنگی و هنری باشد، رکود برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها در حوزه مد و لباس است.

یکی از نکات حائز اهمیت در این میان، عطف شرایط موجود بازار مد و پوشاک به یک دهه گذشته است که جریان طراحی لباس هم به شیوه آکادمیک و هم تجربی موردتوجه ویژه قرار گرفت و علاوه بر ایجاد فرصت‌های رقابتی، شاهد شکوفایی ذوق و قریحه هنرمندان این عرصه بودیم که دستاوردهای آن امروز پشت ویترین فروشگاه‌ها عیان است.

خروجی محصول و آنچه پشت ویترین فروشگاه‌ها دیده می‌شود در تمام صنایع به‌ویژه مد و لباس با درک نیاز جامعه ارتباطی تنگاتنگ دارند و اگر امروز شاهد بهبود کیفیت پوشاک هستیم، بخش عمده‌ای از آن مرهون و مدیون همین درک و توجه از سوی هنرمندان و مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی است.

بااین‌همه، نباید فراموش کرد که سودآوری و استمرار رونق یک کسب‌وکار معیار سنجش عملکرد نیست و در عرصه پرکشش مد و لباس، همواره باید تمرکز را روی آینده و نیاز آتی جامعه گذاشت؛ کاری که برندهای مطرح خارجی در دهه‌های گذشته با موفقیت انجام داده و ضمن پیش‌بینی شرایط بازار در آینده، خوراک آن زمان را از قبل تأمین کرده‌اند.

امید است با دقت نظر بیشتر به این موضوعات، شاهد رونق مجدد برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مد و لباس البته در سطوح استاندارد و هدفمند باشیم که البته در نخستین گام‌های پیش رو، فعالان عرصه مد و لباس همچنان منتظر انتشار فراخوان یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر در فاصله زمانی کوتاه باقی‌مانده به سایر جشنواره‌های مناسبتی فجر در حوزه‌های مختلف هستند.