گروه مد و لباس هنرآنلاین: استان یزد به دلیل ویژگی‌های فرهنگی و جغرافیایی خاص و همچنین قدمت قابل‌توجه و سابقه دیرینه در صنعت نساجی همواره، در حوزه مد و لباس مورد توجه بوده و تاکنون رویدادهایی با رویکردهای مختلف در این زمینه برگزار کرده است.

حال‌آنکه شاخص‌های کلان صنعت نساجی در استان یزد حاکی از آن است که نظام تولیدی این منطقه با دارا بودن ظرفیت‌های بسیار، نیازمند حمایت هرچه بیشتر مسئولین بوده هرچند که علاوه بر فعالیت‌های چشمگیر در این بخش، حوزه طراحی یزد نیز پیشرفت قابل‌توجهی داشته و بنابر گفته مجید جوادیان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در حال حاضر بالغ‌بر 30 خانه مد در این منطقه مشغول به فعالیت هستند.

با ذکر این مقدمه، قرار است سومین رویداد مد و لباس استان یزد با رویکرد حفاظت از محیط‌زیست به شیوه مجازی در قالب نمایش طرح‌ کیف‌های پارچه‌ای خرید برای تشویق عموم مردم به استفاده از این کیف‌ها به‌جای کیسه‌های پلاستیکی برپا شود.

حال‌آنکه مسئله محیط‌زیست یک مسئله فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌رود و توسعه اخلاق زیست‌محیطی در تمام اقشار یک جامعه در کشور به ویژه از طریق کالاهای فرهنگی یک ضرورت است.

کارگروه مد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان، این رویداد را برگزار می‌کند.

علاقه‎‌مندان و سایر هنرمندان و طراحان حوزه مد و لباس تا 20 شهریورماه 1400 فرصت دارند پنج تصویر از کیف‌های طراحی و دوخته‌شده را با ذکر مشخصات کامل تولیدکننده به دایرکت @roydadhaye_honari_yazd ارسال کنند.

به گفته  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، آثار راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی به منظور کسب رأی مخاطبان در صفحه اینستاگرام @roydadhaye_honari_yazd به نمایش گذاشته می‌شود.

اوایل مردادماه نیز مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل محیط‌زیست استان یزد و جمعی از هنرمندان در گنجینه فرهنگ و هنر یزد برگزار شده است.