گروه مد و لباس هنرآنلاین: یکی از ویژگی‌های سبکی که هسته اصلی آثار هنری در تمامی عرصه‌ها از جمله مد و لباس را تشکیل می‌دهد، کاربرد صفات هنری به شکل گسترده در تمامی آثار است.

صفات هنری با ارائه جزئیاتی از منابع الهام و هر آنچه در اثر پدیدار شده، به تصویرسازی هرچه بهتر از فلسفه آفرینش هنری کمک کرده و به‌نوعی توصیف و تشریح دیدگاه و نظریات هنرمندان را عیان و آشکار خواهد ساخت.

حال‌آنکه بسیاری از هنرمندان در طول تاریخ با استفاده از صفات هنری، خطوط دقیقی از جزئیات و خصوصیات روحی و اخلاقی را نیز در آثارشان نمایان ساخته و موجبات درک بهتر از یک موقعیت هنری را فراهم آورده‌اند.

تمام اینها را گفتیم تا به این نقطه برسیم که در میان تمام صفات هنری، دارا بودن یک ویژگی در هنرمند به‌هیچ‌عنوان قابل پذیرش نخواهد بود و آن ویژگی قناعت است. قناعت در هنر به‌مثابه مرگ مؤلف...

آیا می‌دانید بخش اعظمی از تاریخ هنر ایران گم شد چراکه بسیاری از هنرمندان در یک دوره تاریخی و بر اساس یک تفکر غلط پای آثارشان را امضاء نمی‌کردند؟

البته به نظر می‌رسد در کشور ما باوجود نبود قانون کپی‌رایت، حتی اگر هنرمندان نیز قائل به این مهم باشند، شرایط و چگونگی عرضه آثار سبب می‌شود که مخلوقات هنری پس از ابداع و خلق به‌آسانی از دایره مدیریتی خالق اثر خارج‌شده و التزام هنرمند به در سیطره امضای خود نگاه‌داشتن اثر هنری به‌سادگی رنگ می‌بازد.

در این میان یک پارادوکس سبب می‌شود که بیشتر روی موضوع موردبحث تأمل داشته باشیم. پای آثار هنری‌مان امضا بزنیم به امید حفظ حقوق و مالکیت فکری و معنوی یا از خیر این اصل حیاتی و انسانی بگذریم چراکه هیچ قانونی برای حمایت از خالقان آثار هنری به‌ویژه طراحان به‌عنوان مطلع حرکت‌های بزرگ و ابداعات ماندگار وجود ندارد؟

سالوادور دالی اسطوره‌ هنر اسپانیا و سبک سورئالیسم در زمان‌های نزدیک به خواب، یک سینی فلزی کنارش می‌گذاشت تا اگر قلم هنگام طراحی کردن یا نوشتن از دستش افتاد، سینی صدا بدهد و او از خواب بپرد.

تبصره: هنر به همین میزان از مثال مذکور یعنی تعهد و بی‌قانونی در این مجال جایی نخواهد داشت. پس هنرمندان پای آثارشان را امضاء کنند و به این قانون متمایز بودن احترام گذاشته شود به امید روزی که قانون، تمام‌قد در برابر بی‌قانونی‌هایی از جنس تکثیر آثار هنری در خلأ بی‌اطلاعی هنرمندان بایستد.