سرویس مد و لباس هنرآنلاین: چندی پیش فراخوان ششمین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی استان گلستان در حالی منتشر شد که این استان با تکیه بر تمامی ظرفیت‌های فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی، در سال گذشته به‌عنوان محور موضوعی جشنواره مد و لباس فجر انتخاب شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد تا 30 دی‌ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی مجازی  golestan.farhang.gov.ir  ارسال و یا به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان مراجعه کنند.

عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نیز طی روزهای  اخیر و در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان گلستان اظهار داشته که در قالب جشنواره مد و لباس طرح جشنواره استانی مد و لباس اسلامی ایرانی مصوبه اتاق فکر فرهنگ و آموزش بانوان استان در دو مرحله اجرایی می‌شود.

به گفته او، این دوره جشنواره استانی مد و لباس اسلامی ایرانی با رویکرد نقش و رنگ پوشاک ۱۶ قوم ساکن در گلستان برگزار می‌شود.

ششمین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی استان در دو فاز اجرا می‌شود و در فاز اول طرح با رویکرد و هدفمندی نقش و رنگ پوشاک اقوام گلستان با موضوع طراحی فرم پوشاک اداری آقایان و بانوان اجرا می‌شود و پس از اجرای مرحله اول و انتخاب آثار در بخش پوشش اداری بانوان و آقایان طی برگزاری نمایشگاه و اطلاع‌رسانی به دستگاه‌های اجرایی و حمایت استانداری از تولیدکنندگان، طرح همسان‌سازی پوشش کارکنان دستگاه‌های اجرایی می‌شود.