به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان دوره آموزشی تخصصی توسعه مشاغل خانگی دفتر اشتغال جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) و با حضور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، رئیس مؤسسه عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، رئیس جهاد دانشگاهی الزهرا(س)، دبیر سومین جشنواره لباس کودک و نوجوان و جمعی از داوران، فعالان عرصه طراحی لباس در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تهران برگزار شد.

استارتاپ طراحی لباس کودک با عنوان "تن پوش کودک" محور این دوره آموزشی بود که پس از برگزاری پنج گروه برگزیده معرفی و به آنها جوایزی اهدا شد.

سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور طی سخنانی با ابراز خرسندی از اینکه بخش دانشگاهی کشور نیز به صورت کاربردی در حال فعالیت در عرصه طراحی لباس کودک و نوجوان است، گفت: در گذشته دانشجویان بیشتر به صورت تئوری با مباحث طراحی لباس آشنا می‌شدند و هیچ تجربه‌ای را در دانشگاه برای کارآفرینی و فعالیت در بازار کار کسب نمی‌کردند.

او ادامه داد: اما خوشبختانه اکنون دانشجویان در حین تحصیل تئوری و کار عملی را در کنار هم آموزش می‌بینند و امیدواریم این روند موجب شود بعد از فارغ‌التحصیلی نیز دانشجویان بتوانند با مهارت بالا وارد بازار کار و فعالیت شوند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با تأکید بر اینکه این کارگروه نیز به سمت فعالیت‌های علمی و عملی به صورت همزمان و همراستا در حال حرکت است، بیان داشت: یکی از اهداف ما در برگزاری رویدادها و جشنواره‌های مد و لباس این است که ارتباط مستقیم و بدون واسطه‌ای بین طراحان و تولیدکنندگان برقرار کنیم تا طرح‌های طراحان ما بلافاصله در حجم انبوه توسط تولید کنندگان تولید و به بازار عرضه شود. 

شفاپور با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی نیز همین روند را دنبال می‌کند، افزود: همه این تلاش‌ها و رخ‌دادها نوید بخش این است که در حال حرکت به سمت جامعه‌ای هستیم که علم و مهارت را در کنار هم قرار داده به تولید محصول می‌رساند. 

او با ابراز خرسندی از اینکه در اختتامیه استارتاپی حضور دارد که در آن به بحث سلامت در طراحی لباس کودک به خوبی توجه شده است، گفت: یکی از برنامه‌های مهم کارگروه توجه به گروه سنی کودک و نوجوان است؛ باید بر روی تولید لباس برای این دو گروه سنی فعالیت کنیم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد لباس کشور اضافه کرد: هدف طراحی و تولید لباس برای کودکان و نوجوانان ما باید این باشد که انها را به سمت خوب بوشیدن، سالم پوشیدن و استفاده از برندهای برتر داخلی سوق دهیم؛ لباس‌هایی که توسط برندهای ایرانی و منطبق با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی تولید شده‌اند.

شفاپور با اشاره به اعلام فراخوان سومین جشنواره ملی لباس کودک و نوجوان، گفت: در این جشنواره نیز بر بحث سلامت لباس و طراحی و تولید داخل بودن آن تأکید شده است.

او از کلیه دانشجویان فعال در عرصه طراحی لباس دعوت کرد در حوزه طراحی لباس کودک و نوجوان ورود کرده و دست به خلاقیت و ابتکار بزنند و افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که با افتخار لباس‌های طراحی شده بر اساس فرهنگ ایرانی ـ اسلامیان را به جهان معرفی کنیم.