سرویس مد و لباس هنرآنلاین: آئین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نخستین مسابقه سراسری طراحی پوشاک مدارس، دوشنبه دوم تیر، هم‌زمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س)، روز بزرگداشت مقام دختر و جشن تولد یک‌سالگی انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس ایران برگزار شد.

سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، اعضای هیئت‌مدیره انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس ایران، دبیران کارگروه‌های عفاف و حجاب، آموزش، ایمنی و سلامت، تولید و فناوری، کارشناس واحد روانشناسی و جمع برگزیدگان نخستین مسابقه سراسری طراحی پوشاک مدارس، این رویداد را در دفتر انجمن همراهی کردند.

تأکید بر توجه به ابعاد معرفتی و دینی، روان‌شناختی، جامعه‌شناختی و فرهنگی پوشاک مدارس

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ابتدای این مراسم، ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات چشمگیر متولیان شکل‌گیری انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس ایران و با تأکید بر لزوم سرعت بخشیدن بر تحقق اهداف و چشم‌اندازهای این مجموعه در سایه حمایت‌های سایر دستگاه‌های متولی ازجمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه بخش دولتی اظهار داشت: لباسی که دانش‌آموزان کشورمان بر تن می‌کنند، زمینه انتخاب پوشش آن‌ها در سال‌های آتی را رقم خواهد زد و بر این اساس، ساماندهی پوشاک مدارس در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گرفته است.

شفاپور با نقد جدی از عملکرد افرادی که تاکنون در انتخاب لباس دانش آموزان به ایفای نقش پرداخته‌اند اظهار داشت: من خود به‌عنوان یک مادر از نزدیک با چالش‌ها و معضلات این پوشش آشنایم و معتقد هستم مادامی‌که به ابعاد معرفتی و دینی، روان‌شناختی، جامعه‌شناختی و فرهنگی این موضوع نپردازیم، راه به‌جایی نخواهیم برد.

تحقق چشم‌اندازها در سایه همراهی نهادهای فرهنگی بالادستی

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با تأکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم به‌منظور مجاب شدن تمامی نهادهای فرهنگی بالادستی بر نیاز به طی روند اعمال تغییرات لازم در لباس دانش آموزان کشور از مرحله طراحی گرفته تا تولید، بیان کرد: از ابتدای شکل‌گیری انجمن پوشاک مدارس بشخصه بر این باور بودم که این نهاد با حضور جمع دلسوز و دغدغه‌مند در این حوزه، خواهد توانست به جریان سازی در زمینه پرداخت فرهنگی و هنرمندانه به موضوع لباس فرم دانش‌آموزان کشور کمک کند و امروز در آئین تجلیل از برگزیدگان نخستین مسابقه سراسر پوشاک به این باور رسیده‌ام که حرکت این نهاد، مبتنی بر مؤلفه‌های و شاخصه‌های علمی و حرفه‌ای رقم خورده است و امیدوارم ازاین‌پس شاهد رخدادهای مؤثر بیشتر از سوی این مجموعه باشیم.

شفاپور در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر همراهی و حمایت همه‌جانبه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از انجمن در مسیر تحقق اهداف متعالی آن اذعان داشت: با ارسال نامه‌ای به ادارات کل ارشاد در استان‌های مختلف تأکید کرده‌ام که نهایت همکاری را با انجمن پوشاک مدارس ایران به کاربندند و با ایجاد بسترهای آموزشی و زیرساخت‌های همکاری با سایر نهادهای متولی در امر انتخاب لباس دانش آموزان، تلاش کنند تا این مجموعه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به چشم‌اندازهای خود نزدیک شود.

معرفی افراد توانمند از درگاه دوره‌های آموزشی انجمن

او همچنین بر لزوم آغاز دوره‌های آموزشی انجمن تأکید کرد و گفت: بدون شک آموزش یک رکن است و توجه به این امر خواهد توانست در ادامه مسیر، افراد توانمند بیشتری را به جامعه مرتبط با پوشاک مدارس کشور معرفی کند.

حمید یوسفی مدیرعامل انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس ایران نیز در سخنانی با اشاره به نقش و جایگاه برگزاری مسابقه سراسری طراحی پوشاک مدارس اذعان داشت: بی‌شک ایجاد فرصت‌های این‌چنینی می‌تواند ما را در مسیر سنجش وضعیت موجود و ظرفیت‌های فعلی یاری رساند و مسیر را برای ادامه راه هموارتر سازد.

Untitled-1

تقدیر از همراهی چهره‌های دلسوز و دغدغه‌مند در خانواده بزرگ انجمن پوشاک مدارس ایران

یوسفی با تقدیر از همراهی تمامی همکاران خود در جمع خانواده انجمن پوشاک مدارس ایران اظهار داشت: بر این باوریم که در سایه لطف خداوند و همراهی چهره‌های دلسوز و دغدغه‌مند خواهیم توانست نقش فرهنگی و اجتماعی خود را در امر پوشش دانش‌آموزان کشور عزیزمان ایفا کنیم و هر آنچه در اساسنامه و آئین‌نامه‌های انجمن به موضوعات فعالیت ما مربوط است، بر این مبنا شکل‌گرفته که ورود افراد متخصصِ مرتبط با این موضوع خواهد توانست به بهترین انتخاب‌ها برای لباس آینده‌سازان کشور عزیزمان در محیط‌های آموزشی و مدارس منتج شود و به جد می‌گویم در این مسیر از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

اعطای نخستین کارت عضویت افتخاری انجمن

جشن یک‌سالگی انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس بخش دیگری از این رویداد بود و در ادامه، نخستین کارت عضویت افتخاری انجمن و لوح سپاس به سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اعطا شد.

تقدیر از برگزیدگان نخستین مسابقه سراسری طراحی پوشاک مدارس

نخستین مسابقه سراسری طراحی پوشاک مدارس با معرفی و تقدیر از برگزیدگان خود به ایستگاه پایانی رسید و ضمن قرائت متن تقدیرنامه، این افراد در دو بخش آثار اجراشده و طرح‌های خطی، جوایز خود را دریافت کردند.

بر این اساس، میترا امین زاده، زهرا خلج و زهرا حق‌جو در بخش آثار اجراشده حائز رتبه‌های نخست تا سوم شدند و صفیه عظیمی پور، فاطمه معتمد و شقایق آزاد پور در بخش طراحی خطی، رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.