سرویس مد و لباس هنرآنلاین: محمد اسکندرلو دبیر هیئت مدیره اتحادیه خیاطان تهران درباره روند فعالیت‌های این اتحادیه در سایه همکاری با سایر نهادهای مربوط همچون کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به خبرنگار هنرآنلاین گفت: ما امسال برای نخستین بار در جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر شرکت کردیم، این در حالی است که اتحادیه خیاطان تهران بالغ بر 85 سال قدمت صنفی دارد و یکی از 10 اتحادیه اول معاصر کشور است. حدود 50 سال است که کلاس‌های آموزشی ما چه در بخش مردانه و چه در بخش زنانه و بچگانه دایر است و هنرجو می‌پذیرد و سپس هنرجویان را به بازار کار معرفی می‌کند.

اسکندرلو در واکنش به صحبت‌های سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور مبنی بر این که اتحادیه خیاطان تهران، اتحادیه پوشاک و انجمن پوشاک مدارس می‌توانند یک مثلث چشم‌گیری را در حوزه مد و لباس تشکیل بدهند، عنوان کرد: خانم شفاپور به هر سه رأس مثلث یک پیشنهاد بسیار خوب دادند که ما بیاییم با همدیگر همکاری کنیم تا بتوانیم بهترین کار را با بهترین کیفیت به مردم عرضه کنیم. ما نیز پیرو همین حرف‌ها، در حاشیه جشنواره فجر، جلساتی با مدیرعامل انجمن پوشاک مدارس برگزار کردیم که امیدواریم در آینده ثمرات مؤثری داشته باشد.

محمد+اسکندرلو+دبیر+هیئت+مدیره+اتحادیه+خیاطان+تهران

دبیر هیئت مدیره اتحادیه خیاطان تهران در پاسخ به این سؤال که آیا جامعه خیاطان از کمبود یا نبود مواد اولیه و یا امکانات، ابزارها و ادوات کارشان گلایه ‌نمی‌کنند، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌ها و مسائلی که همیشه گریبان‌گیر بخش تولید است و ما نیز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم بحث مواد اولیه است. خوشبختانه به لطف خدا حدود دو سال است که از طریق یک کارگروهی که توسط خود اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف تهران تشکیل شده است به اعضای این کارگروه مواد اولیه داده می‌شود. البته در این زمینه هنوز با شرایط ایده‌آل فاصله بسیار زیادی داریم ولی خوشبختانه شرایط نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و قیمت‌ها به سر جای اولیه خود برگشته است.

او نقش جشنواره‌ها در افزایش تعامل بین فعالان حوزه مد و لباس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به نظرم جشنواره‌هایی مثل جشنواره مد و لباس برای شناسایی طراحان و تولیدکنندگان اهمیت زیادی دارند ولی من از طراحان خواهش می‌کنم با تولیدکنندگان همراه و همگام باشند تا با هم بتوانند یک کار مؤثر به مردم ارائه بدهند. تولیدکنندگان هم باید با طراحان همراه باشند ولی طراحان عزیز باید به اتحادیه‌ها بیایند و اعلام کنند که می‌خواهند با تولیدکنندگان کار کنند.

اسکندرلو در پایان با اشاره به اینکه اتحادیه خیاطان تهران می‌تواند یک پُل ارتباطی بین تولیدکنندگان و طراحان باشد، اذعان داشت: ما خوشحال می‌شویم که بتوانیم برای تعامل بین تولیدکنندگان و طراحان کاری انجام بدهیم. علاقه‌مندان برای همکاری بیشتر با اتحادیه ما می‌توانند به ساختمان مرکزی اتحادیه خیاطان تهران به آدرس تهران، خیابان منوچهری، کوچه ارباب جمشید، پلاک 60 مراجعه کنند.