سرویس مد و لباس هنرآنلاین: این روزها برج آزادی تهران شاهد گردهمایی جامعه طراحان کشور است. جمعیتی که با خلاقیت و ایده پردازی، مبدأ تمام حرکات فرهنگی، هنری و صنعتی هستند و از گرافیک، معماری و طراحی صنعتی گرفته تا طراحی وب و مد، تلاش می‌کنند تا با کنار زدن آسیب‌های شغلی طراحان جوان، تجربیات و دغدغه‌های خود را با یکدیگر به اشتراک‌گذارند.

و اما این رویداد ریشه در کمپینی دارد که از حوالی سال 94 با عنوان "#من-طراحم " تشکیل شد و پس از جذب هزاران نفر به‌عنوان حامی و امضاکننده، مسائل و چالش‌های شغلی جامعه طراح به شکلی دقیق‌تر موردبررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت.

به گفته حاضران در دومین هفته دیزاین تهران، تاکنون این کمپین غیرانتفاعی توانسته است با تکیه‌بر اعضای داوطلب خود، چندین همایش در فرهنگسرای اندیشه، برج میلاد تهران، مرکز همایش‌های صداوسیما و تالار فرهنگ و هنر برگزار کند و امسال در کنار برگزاری پنجمین همایش سالانه، هفته دیزاین تهران با همکاری انجمن‌های صنفی دیزاین در برج آزادی تهران برگزارشده است.

قدر مسلم، هدف اصلی از برگزاری دومین هفته دیزاین تهران، ارتقاء جایگاه شغلی طراحان با راهکارهای فرهنگی بوده است و در ادامه به شکلی منسجم‌تر، جامعه سازی طراحان، هم‌افزایی میان نهادهای مرتبط با عرصه طراحی و ترویج درک درست‌تر از دیزاین را شاهد خواهیم بود.

آنچه امروز به گردهمایی اعضای اصلی انجمن‌های صنفی طراحان گرافیک، انجمن صنفی طراحان صنعتی، جامعه مهندسان معمار، انجمن صنفی طراحان لباس و پارچه و انجمن طراحی گرافیک متحرک در برج آزادی منتج شده است، ماحصل همراهی نهادهایی است که این عرصه را در ابعاد مالی همراهی کرده و هزینه‌های جاری آن را از مدیریت وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی تا برگزاری رویدادها، با جذب اسپانسر و کمک اعضای داوطلب تأمین کرده‌اند.

به گفته گردانندگان و اعضای داوطلب ستاد اجرایی دومین هفته دیزاین تهران، همواره شفاف‌سازی سرلوحه فعالیت‌ها قرارگرفته و گزارش جامعی از فعالیت‌ها، درآمدها و مخارج کمپین "#من-طراحم " در وب‌سایت خبری کمپین به نشانی news.mantaraham.ir منتشر شده است.

111

و اما با نگاهی کوتاه به آنچه تاکنون مقدمه‌ای بر برگزاری دومین هفته دیزاین تهران بوده است، می‌توان به برخی رخدادها در ذیل فعالیت کمپین "#من-طراحم " اشاره کرد:

کارگاه آموزشی نکات کاربردی در قراردادهای طراحی با تدریس دکتر محمدجعفر نعناکار

ورکشاپ رازهای پرواز از دانشگاه به بازار با تدریس آرش تنهایی

جمع سپاری مالی در وب‌سایت دونیت برای تدوین الگوی استاندارد قراردادهای طراحی

برگزاری جلسات ستاد اجرایی همایش دوم با حضور داوطلبان

دریافت جایزه بهترین وب‌سایت در بخش هنر و فرهنگ جشنواره وب و موبایل ایران

کارگاه آموزشی کاریابی هوشمندانه برای طراحان به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس تهران با تدریس حامد بیدی

برگزاری جلسات ستاد اجرایی همایش سوم با حضور داوطلبان

ساخت ویدیوی دیدبان، درباره کمپین "چاپ آقا "

سلسله کارگاه‌های آموزشی به مناسبت هفته گرافیک در دانشگاه هنر با تدریس حامد بیدی، سلمان یافت‌آبادی و ...

برگزاری جلسات ستاد اجرایی همایش چهارم با حضور اعضای داوطلب در آکادمی یونیتک و خانه فرهنگ دیسفان

حامی انجمن صنفی گرافیک در برگزاری هفته گرافیک

برگزاری ورکشاپ راه اندازی استارت آپ برای طراحان در دانشگاه هنر به مناسبت هفته گرافیک

برگزاری جلسه هم‌اندیشی با اساتید کمپین من طراحم

فراخوان تشکیل تیم اجرایی پنجمین همایش کمپین من طراحم

و بالاخره برپایی دومین هفته دیزاین تهران با همراهی انجمن‌های صنفی فعال در حوزه دیزاین از ۲۲ تا ۲۹ آذرماه ۱۳۹۸ در مجموعه برج آزادی تهران

برپایی آئین افتتاحیه نمایشگاه هفته دیزاین تهران در برج آزادی، برپایی نمایشگاه هفته دیزاین، نشست آموزشی مهارت‌های فریلنسینگ در روز یکشنبه 24 آذر، نشست آموزشی تحصیل در رشته‌های دیزاین در دانشگاه‌های خارج از کشور در روز دوشنبه 25 آذر، نشست آموزشی کسب درآمد ارزی با دیزاین در روز سه‌شنبه 26 آذر، نشست آموزشی قراردادهای دیزاین و نکات حقوقی در روز چهارشنبه 27 آذر و نشست آموزشی پرسونال برندینگ و مهارت‌های ارائه در روز پنجشنبه 28 آذر از جمله رخدادهای مهم در دومین هفته دیزاین تهران است.

1111

بازدید از نمایشگاه هفته دیزاین، نشست‌های تخصصی و حضور در دوره‌همی‌های طراحان طی تاریخ اعلام شده از ساعت 9 تا 20 از جمله دستاوردهای این رویداد برای علاقه‌مندان به هر صنعت طراحی است.

فعالان عرصه طراحی می‌توانند با حضور در برج آزادی از پنل های گفت‌وگو در ذیل این رویداد با حضور چهره‌های پیشکسوت نیز بهره گیرند.

 به گفته مینو پدرام، نماینده انجمن صنفی طراحان لباس و پارچه، تشکیل یک کانون فرهنگی متحد و منسجم با حضور انجمن‌های مختلف ازجمله برنامه‌های پیش روی برگزارکنندگان دومین هفته دیزاین تهران خواهد بود.

این برنامه روز جمعه از ساعت ٨:٣٠ تا ١٨ در سالن مولتی‌ویژن برج آزادی با ارائه و اشتراک تجربه هشت طراح موفق و پنل گفت‌وگو با پیشکسوتان دیزاین و انجمن‌های صنفی دیزاین، تحویل پک هدایا و همچنین تحویل گواهی حضور در همایش به کار خود پایان خواهد داد.