سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مؤسسه پنتون، رنگ سال 2019 را مرجانی اعلام کرد؛ رنگی متمایل به شاد و خنثی که در طبیعت، انعکاس‌دهنده گرما و قدرت صخره‌های مرجانی در زندگی دریایی است.

این رنگ ویژگی‌هایی دارد که هرکدام توجیه مناسبی برای به‌کارگیری آن از صنعت مد و طراحی دکوراسیون گرفته تا پست‌های شبکه‌های اجتماعی است.

لوری پرسمن نائب رئیس گروه پانتون پیش از این‌کـه رنگ سال 2019 انتخاب شود، درباره این رنگ چنین گفت: مـا الگوی استفاده از رنگ‌ها را در جوامع و در بین مردم دنبال می‌کنیم. مـا با توجه بـه نظریه "تمرکز" پیش‌بینی می‌کنیم کـه در هرسال، و خصوصاً سال ۲۰۱۹، مردم بـه چـه رنگی تمایل بیشتری پیدا خواهند کرد. به خاطر تنوع بی‌شمار رنگ‌ها در عصر مـا، مـا باید پیش‌بینی کنیم کـه جامعه بـه چـه رنگی سوق پیدا می‌کند تا بتوانیم صنعت مد‌ را با توجه بـه رنگ هرسال و به‌سوی آینده‌ای رنگارنگ و خلاقانه طراحی کنیم.

در این مطلب به برخی ویژگی‌های رنگ مرجانی اشاره‌کرده که پرداختن به هر یک از آن‌ها می‌تواند مشوق فعالان عرصه مد و لباس برای پر کردن جای خالی این رنگ آن‌سوی ویترین‌های شهرمان باشد:

1598452752-parsnaz-com

این رنگ الهام‌بخش جنبه‌های شاد و سرگرم‌کننده زندگی اسـت کـه نیاز بـه تعادل در دنیای امروزی دارند.

رنگ مرجانی بـه  محیط اطراف را گرم می‌کند و فرد را جوان‌تر و شاداب‌تر ازآنچه هست نشان می‌دهد.

این رنگ از طیف رنگ‌های گرم محسوب شده و شور و شوق و پویایی خاصی را به بیننده منتقل می‌کند و رنگی بشاش محسوب می‌شود.

تحولات خشن جهانی و جنگ‌ها و ترورها یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های موسسه پنتون برای انتخاب این رنگ بوده است چراکه گروه تعیین‌کننده رنگ سال بر این باوراست کـه جهان نیاز بـه شادابی و تحرک دارد.

رنگ مرجانی نماد خوش‌بینی و امید بـه آینده‌ای روشن اسـت.

افرادی کـه بـه رنگ مرجانی علاقه دارند، بسیار احساساتی و عاطفی هستند و احساسات خود را به‌آسانی بروز می‌دهند.

رنگ مرجانی می‌تواند باعث آرامش اعصاب شده و استرس، خشم و عصبانیت را از بین ببرد.

رنگ مرجانی می‌تواند اشتها و انرژی بدن را افزایش دهد و باعث تقویت حافظه و خلاقیت شود.