سرویس مد و لباس هنرآنلاین: پری خاتون شیخ‌زاده، هنرمند چابهاری درباره اثر "شگفت‌انگیز با درونی زیبا" که در قالب کارگاه‌های از ایده تا اجرا در هشتمین جشنواره مد و لباس فجر اجرا و به عنوان کار منتخب نیز انتخاب شد، به خبرنگار هنرآنلاین گفت: چهل سال است که در زمینه خیاطی و طراحی کار انجام می‌دهم و متدهای مختلفی را نیز در این راستا امتحان کرده‌ام و حضور در این کارگاه‌ها فرصت بسیار خوب و درخشانی را برای من فراهم کرد.

او افزود: کار در عرصه طراحی و مد مانند یک دریای بی پایان است و یک هنرمند در آن همواره نیازمند آموختن دارد. کارگاه‌های اجرا شده در حاشیه بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر به من نکاتی کلیدی و مهم را آموخت که علاوه بر افزایش میزان دانسته‌هایم بر اعتماد به نفس من نیز افزود.

این هنرمند درباره ایده اجرایی کار منتخب در این کارگاه‌ها گفت: ایده کار من مربوط به طبیعت منطقه چابهار است. در این اثر، من کاری دو رو را ارائه کردم که در یک سمت به صورت سوزن دوزی ارائه شده و در سوی دیگر پارچه‌ای با طرح ملایم استفاده شده بود.

شیخ زاده ادامه داد: در این کارگاه‌ها مدرسین آکادمی بررا به من گفتند که مد باید شگفت انگیز باشد؛ این دیدگاه در طول اجرای کار برای من یک الگوی خوب شد تا توانستم به واسطه آن اثر "شگفت انگیز با درونی زیبا" را ارائه کنم. دنبال کردن همین دیدگاه سبب شد که مدرسان نیز از طرح من بسیار راضی باشند.

او درباره نمایش آثار این کارگاه در میلان، گفت:  افتخار می‌کنم که یک ایرانی و بلوچ هستم بنابراین حضور آثار من در میلان بسیار باعث خوشحالی است. اساتید بررا بسیار از کار من استقبال کردند و حتی به من گفتند که کار حاضر در میلان نیز بازار کار دارد. این صحبت‌ها و برخوردها باعث شد که برای پیشرفت انگیزه بیشتری بیابم.

این هنرمند ادامه داد: حضور من در این کارگاه‌ها برای من بسیار به یادماندنی است و احساس می‌کنم که اتفاق بسیار خوبی رخ داده است.

شیخ زاده افزود: در این کارگاه حجم شور و اشتیاق شرکت کنندگان بسیار زیاد بود و همه سعی می‌کردند که هنرهای خود را شکوفا کنند و ایده‌های تازه را به نمایش بگذارند و این برای من باعث خرسندی بود.

او خاطرنشان کرد: فضای این کارگاه‌ها امکان بسیار خوبی را برای من و دیگر زنان چابهار فراهم کرد که بتوانیم با فضای بین‌المللی ارتباط برقرار کنیم.