به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، غزال بهمنی طراح لباس و مدیر برندهای "کلوتو" و "کراسو" که هم‌اکنون از مدرسان کارگاه‌های آموزشی مد و فروش و تجربه بازارسازی و روند فروش در بازار‌های جهانی است، بیان کرد: برای اولین بار در ایران اتفاقی رقم خورد و همایشی برگزارشد که دراین همایش بسیاری از تولیدکنندگانی که متقاضی درخواست کار با طراحان بودند حضور داشتند. بزرگ‌ترین تولید کنندگان کشور توانستند با طراحان برترکشور ارتباط برقرار کرده و آثار آنها را برای تولید انبوه خریداری کنند.

او گفت: نخستین همایش علمی مد، فروش و بازارسازی از سوی موسسه کلوتو و همکاری موسسه مد وهنر آرتا، پنجم بهمن ماه سال جاری با حضور طراحان تولیدکنندگان کشور در کتابخانه ملی برگزارشد.

بهمنی اظهار داشت: طراحان زیادی متقاضی شرکت در همایش علمی مد، فروش و بازارسازی بودند که از بین دو هزار و ۵۰۰ طراح تنها ۱۰۰ نفر از طراحان با آثار فاخر و کاربردی دعوت شدند. ۱۵۰ نفر دراین همایش شرکت داشتند که ۵۰ نفر تولید کننده و ۱۰۰ طراح جوان و پیشسکوت بودند.

این طراح لباس ادامه داد: طراحانی که به تنهایی نمی‌توانند به بازار کسب و کار متصل شوند توسط موسسه کلوتو و موسسه مد و هنر آرتا در این همایش هدایت شدند، آثار طراحان توسط هیات طراحان این دو موسسه دیده و اصلاح شد و برای تولید انبوه به تولید کنندگان معرفی شد.

بهمنی با بیان اینکه تنها هدف موسسه کلوتوایجادارتباط و اتصال بین طراحان، تولید کنندگان داخلی کشور به بازارمصرف است، خاطرنشان کرد: یکی از تولیدکنندگان با ایجاد قرارداد بین سه طراح تولید انبوه به تعداد ۱۲ هزار طرح را در دست اقدام دارد.

او با بیان اینکه ۷۰۰ طرح از ۳۰ طراح در این همایش انتخاب شده و قرار است به تولید انبوه برسد، تصریح کرد: با تولید انبوه رساندن ۷۰۰ طرح خریداری شده توسط تولیدکنندگان داخلی کشور قرار است این طرح‌ها در شهرهایی مانند تهران، مشهد، رشت، اهواز، همدان، بروجرد در ویترین مغازه‌ها به فروش برسد.

مدیر موسسه "کلوتو" با تاکید بر لزوم کنارهم قرار گرفتن و همکاری طراحان و تولید کنندگان و حضور آنان درچنین همایش‌هایی افزود: همانطور که یک برند در کنار طرح دیده می‌شود طراحان لباس نیز باید در کنار تولید کنندگان قرار بگیرند. طراحان باید برای فروش طرح‌هایشان با تولیدکنندگان تعامل داشته باشند. نیازی نیست طراح سرمایه داشته باشد و خودش به تنهایی طرح‌هایش را به فروش برساند و مدیریت یک برند را انجام دهد. تولیدکنندگان باید وارد عرصه شوند و با تولید انبوه و متعادل کردن قیمت‌ها بتوانند قشر متوسط جامعه را خوش پوش کنند.