سرویس مد و لباس هنرآنلاین: آزاده آریایی، طراح لباس، مدرس دانشگاه و مسئول دبیرخانه بخش نمایش آثار هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر درباره جزئیات کارگاه رایگان باید و نبایدهای طراحی و اجرا برای حضور در جشنواه مد و لباس فجر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: یکی از نکات مهم برای ایجاد پیش‌زمینه مناسب در طراحان لباس برای حضور موفق در جشنواره فجر، تشریح آیتم‌های داوری این رویداد است که از جنبه‌های مختلف مورد توجه هیئت داوران و متولیان برگزاری این جشنواره قرار می‌گیرد.

آریایی تصریح کرد: کارگاه ذکر شده با هدف آشنایی طراحان با گزینه‌های داوری برپا می‌شود و خلاقیت، نوآوری و استفاده از قوه تخیل و ایده‌پردازی در بخش طراحی مورد توجه ما قرار دارد.

مدرس کارگاه رایگان باید و نبایدهای طراحی و اجرا برای حضور در جشنواه مد و لباس فجر در ادامه گفت: استفاده از جایگاه نقطه، خط و رنگ در لباس و ترکیب مناسب رنگ‌ها از موضوعات مورد توجه بوده و امید است طراحان پس از برپایی این کارگاه با مطالعه و پژوهش، طراحی اصیل ایرانی با حفظ الگوهای سنتی را به سمت نمونه‌های مدرن پیش برند.

آریایی افزود: یکی از موضوعات مهم دیگر در این کارگاه، اشراف طراحان لباس به معنای درست از مانتو و شناخت انواع آن است و طراحان باید به این نکته توجه داشته باشند که چگونه با بهره‌گیری از خلاقیت متناسب با فرهنگ و نیاز بانوان در جامعه، الگوهای متنوعی را ارائه دهند.

او با اشاره به اینکه رعایت موازین شرعی باید از اولویت‌های ما در زمان طراحی اثر باشد، اذعان داشت: اگر قرار است طرح‌های بیشتری از بستر جشنواره مد و لباس فجر به تولید انبوه برسند، پس لازم است به نکات مختلفی توجه شود که تلاش می‌کنم تمام این موارد مهم در کارگاه مقدماتی ذکر شود.

این مدرس دانشگاه از تداوم کارگاه‌های آموزشی پیش از آغاز هشتمین جشنواره مد و لباس فجر خبر داد و گفت: آموزش انواع گلدوزی و سوزن‌دوزی، به‌کارگیری المان‌ها و نمادهای ایرانی در ادامه شناخت آن‌ها، روش‌های صحیح دوخت و ترسیم الگو و مواردی از این دست طی جلسات مختلفی آموزش داده می‌شود و علاقه‌مندان با حضور در نخستین کارگاه خواهند توانست به نقاط قوت و ضعف خود پی برده و خود را بهتر و بیشتر برای حضور موفق در جشنواره فجر آماده کنند.

آریایی در خاتمه گفت: کارگاه رایگان باید و نبایدهای طراحی و اجرا برای حضور در جشنواه مد و لباس فجر روز چهارشنبه 2 آبان ماه 97 از ساعت 14 تا 18به نشانی تهران، خیابان شریعتی، خیابان ملک، نبش وزوائی، پلاک 12، واحد 9 برپا می‌شود.