سرویس مد و لباس هنرآنلاین: این روزها خوشبختانه شاهد آنیم که هنرمندان و فعالان عرصه‌های متعدد هنری برای حضور در یک رویداد مهیج آموزشی یا رقابتی، منتظر رخدادهای دولتی نمی‌مانند و به شکل خودجوش و البته با کسب مجوز ار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقدام به برپایی رویدادهای متنوع فرهنگی و هنری می‌کنند.

این موضوع در عرصه مد و لباس هم به شکل جدی مورد توجه مدیران مؤسسات مختلف قرار گرفته و با بررسی نقاط ضعف و چالش‌های موجود در عرصه مد و لباس، برآنند تا ضمن نیاز سنجی به ارتقاء دانش فعالان مد ایرانی در تمامی ابعاد بپردازند.

عرصه نوپای مد و لباس هم از این امر مستثنی نیست و طی یکی دو سال اخیر به کرات شاهد برپایی رویدادهای متعدد در فضاهای مطلوب شهری به لحاظ امکانات و ایجاد فضای مملوء از آرامش برای هنرمندان در مسیر یادگیری فنون متنوع کسب و کار هستیم.

زمان آن رسیده که طراحان ایرانی در مسیر تجاری‌سازی برندهایشان قرار گیرند و این همان نکته مهمی است که علی‌رغم توجه بسیار به مقوله طراحی لباس و رشد در تمام ابعاد، در بخش‌هایی همچون برندسازی و رونق کسب و کار مغفول مانده است.

نخستین کارگاه آموزشی مد، بازاریابی دیجیتال و برندسازی در هتل پارسیان اوین

اینبار پلت‌فرمی به همت گروه "مدآرت" طراحی شد تا با عنوان نخستین کارگاه آموزشی مد، بازاریابی دیجیتال و برندسازی از سوی این مجموعه بتواند ضمن گردهمایی فعالان این صنعت به رشد و بهبود کسب و آن‌ها، رشد دانش، کسب تجربه و معرفی آخرین ایده‌ها و کالکشن‌های طراحان و تجاری‌سازی محصولات مد قدم بردارد.

نخستین کارگاه آموزشی مد، بازاریابی دیجیتال و برندسازی از روز گذشته و با گردهمایی بیش از 100 طراح لباس، مدیران خانه‌های مد و مزون‌داران در سالن کوه نور هتل پارسیان اوین آغاز بکار کرده است و در روز نخست با رضایت حضار از مباحث مطرح شده همراه بود.

از جمله این اهداف این کارگاه می‌توان به آشنایی با مباحث پایه‌ای و اساسی طراحی لباس، آشنایی با مباحث طراحی فیگور و آشنایی با رنگ‌ها، آشنایی با مباحث خلاقیت در طراحی و امکان یا عدم امکان موفقیت در بازار، آشنایی با مباحث ایده‌‌پردازی و پرزنت مؤثر جهت ورود به بازار مد و لباس، آشنایی با مباحث تولید محتوا جهت افزایش بازخورد برندهای حاضر در حوزه پوشاک، آشنایی با استارت‌آپ‌های حوزه مد و لباس در بازار ایران و بازارهای جهانی، آشنایی با بوم و مدل کسب و کار جهت شناخت فضای رقابتی در حوزه مد و لباس، آشنایی با فضاها و مدل های تبلیغاتی برای برندهای نوپا و استارت آپی، آشنایی با مباحث برندسازی و بازاریابی در فضای دیجیتال و سوشیال نت‌ورک، آشنایی با اصول و سیاست های حضور در نمایشگاه ها برای برندهای نوپا اشاره کرد.

نخستین کارگاه آموزشی مد، بازاریابی دیجیتال و برندسازی در هتل پارسیان اوین

البته یکی از نکات بسیار مهمی که از سوی مدیریت این ایونت حوزه مد و لباس عنوان شد که برخی سوءتفاهم‌ها را نیز در زمینه برگزار کننده کارگاه آموزشی مد، بازاریابی دیجیتال و برندسازی مرتفع ساخت، عدم ارتباط آن با دانشگاه بین‌المللی مد آرت ایران بود و تنها تشابه اسمی در عنوان گروه برپا کننده این رویداد وجود دارد.

مشروح برنامه نخستین کارگاه آموزشی مد، بازاریابی دیجیتال و برندسازی به شرح زیر است:

Untitled333

نخستین کارگاه آموزشی مد، بازاریابی دیجیتال و برندسازی از 10 تا 12 شهریورماه به همت گروه "مدآرت" با حمایت کمپانی "آکسفور سرت یونیورسال" و با حضور اساتید برتر ایرانی و بین‌المللی در سالن کوه نور هتل پارسیان اوین برگزار می‌شود.