سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مینو پدرام دبیر دو دوره جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان درباره جزئیات برپایی این رویداد در سال جاری به خبرنگار هنرآنلاین گفت: تاکنون نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان به ریاست دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تشکیل شده و از جمله موضوعات مطرح در این جلسه، تشکیل کمیته‌های علم و صنعت در دبیرخانه این رویداد بوده است.

او افزود: بنا داریم در دور دوم این جشنواره از همراهی حداکثری صنعتگران حوزه پارچه و پوشاک بهره گیریم چرا که به نظر می‌رسد برای دستیابی به سطح قابل قبولی از تولیدات داخلی نیاز داریم تا طراحان لباس بیش از هر زمان دیگری با نیاز صنعت آشنا شده و بخش صنعت هم در جریان سطح علمی و هنری قابل قبول و منحصربه‌فرد طراحان ایرانی قرار گیرد.

پدرام با اشاره به افزوده شدن بخش نوزاد و جوان به دومین جشنواره لباس کودک و نوجوان تصریح کرد: در جشنواره نخست، بیشتر به موضوع لباس کودک توجه شد و خوشبختانه بازخوردهای خوبی هم داشتیم. در این دوره بنا داریم بخش نوزاد و جوان را هم مورد توجه قرار دهیم. امیدواریم با ارائه طرح‌های درخور توجه و خلاقانه از سوی طراحان شاهد تحول در این بخش‌ها به ویژه بخش نوزاد باشیم.

دبیر دو دوره جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان ادامه داد: با توجه به افزایش بخش‌های جشنواره، مسابقه زنده طراحی هم در سطح وسیع‌تری برپا می‌شود. امیدواریم با مشارکت حداکثری طراحان و صنعتگران و ضمن ارائه موضوعات و کانسپت‌های نو شاهد تکرار ارتباط طراحان این بخش با تولیدکنندگان باشیم.

او در ادامه بر لزوم همراهی دستگاه‌های مختلف با این رویداد تأکید کرد و گفت: صداوسیما، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان بهزیستی و آموزش و پروش از جمله نهادهایی هستند که می‌توانند ما را در زمینه معرفی برنامه‌ها و نمایش دستاوردها کمک کنند. چه‌بسا با توجه به این بخش در راستای تبلیغات لازم شاهد افزایش چشمگیر آحاد جامعه از جشنواره باشیم.

پدرام در خاتمه گفت: امسال بنا داریم با تکیه بر افزایش نشست‌های تخصصی و کارگاه آموزشی به مهم‌ترین ابعاد طراحی و تولید لباس برای گروه‌های سنی مختلف بپردازیم. ما در این مسیر از حضور روانشناسان زبده برای ارائه آثار درخور و متناسب با نیاز کودکان و به ویژه نوجوانان در سن بلوغ بهره می‌گیریم.