به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، محمد آزادی احمدآبادی، رتبه نخست طرح‌های سه بعدی در بخش زیورآلات ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر درباره اهمیت و جایگاه این رویداد بیان کرد: بدون شک اصلی‌ترین رسالت مد و لباس فجر، ایجاد ارتباط میان طراحان و تولیدکنندگان است و البته به دلیل وجود فضای رقابتی، رشد کیفی آثار در تمامی عرصه‌ها را نیز به دنبال دارد.

آزادی احمدآبادی با اشاره به اینکه جشنواره فجر تنها رویدادی است که به شکل حرفه‌ای به نمایش و انتخاب آثار برتر عرصه مد و لباس می‌پردازد اظهار داشت: اگر با ورود جدی اسپانسرها و تولیدکنندگان به این جریان، قدم‌هایی در راستای حمایت مادی و معنوی از آثار منتخب برای ورود به بازار برداشته شود هم اتفاق بسیار مطلوبی رقم خورده است.

اوبا تأکید بر اینکه جشنواره فجر تلنگری بر لزوم ورود نگاه علمی به عرصه زیورآلات است، افزود: تا پیش از جشنواره فجر، من و بسیاری دیگر از همکاران و دوستانم در فراخوان‌های خارجی شرکت می‌کردیم اما با وجود این رویداد، بستری فراهم شده که تمرکز خود را بر روی جشنواره فجر گذاشته و به شرط حمایت از طرح‌ها برای ورود به چرخه تولید، با جشنواره‌ای تمام عیار مواجه خواهیم بود که در سطح استانداردهای بین المللی قدم برداشته است.

رتبه نخست طرح‌های سه بعدی در بخش زیورآلات ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در خاتمه گفت: هنوز هم این عرصه نیازمند خلاقیت و نوآوری طراحان است و به شرط وجود اعتماد در تولیدکنندگان، طراحان متخصص اصلی‌ترین نیاز کارگاه‌های ساخت جواهر و زیورآلات است.

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ششم تا سیزدهم اسفندماه 96 همزمان در تهران و چندین استان کشور برگزار می‌شود.