سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مدتی است که هزاران زن با هشتگ "من هم همین‌طور" در شبکه‌های اجتماعی، جهان را در جریان تجربه‌های شخصی خود از آزار و مزاحمت جنسی قرار داده‌اند و به این داستان تلخ اما واقعی با صدای بلند اعتراض کرده‌اند.

این جنبش در واکنش به رسوایی‌های اخلاقی اخیر در هالیوود راه افتاد و  از روز یکشنبه ۲۳ مهر (۱۵ اکتبر) در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام منتشر شد، زمانی که آلیسا میلانو بازیگر آمریکایی در توییتر خود نوشت: اگر مورد آزار و اذیت جنسی و یا تجاوز قرار گرفته‌اید، با عبارت "من هم همین‌طور"  (#MeToo)  در زیر این توییت، بنویسید.

در این میان، بسیاری از چهره‌های سرشناس سینما و موسیقی جهان همچون لیدی گاگا، آنا پاکویین و ایوان ریچل‌وود نیز مطالبی در‌این‌باره نوشتند و برخی مردان نیز حمایت خود را از این جنبش نشان دادند.

بامداد دوشنبه نیز مراسم جوایز سالانه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) در حالی در بورلی هیلز برگزار شد که بسیاری از زنان شرکت‌کننده در مراسم در حمایت از جنبش "من هم همین‌طور" و در اعتراض به مزاحمت جنسی، با لباس‌های سیاه در این مراسم شرکت کردند.

تعدادی از ستاره‌های حاضر در گلدن گلوب همچنین روی لباس خود دکمه "تایمز آپ" نصب کرده بودند، جنبشی که پس از افشای آزارهای جنسی هاروی واینستین تهیه‌کننده معروف هالیوود راه‌اندازی شد و هدفش، پیشگیری از آزار در آینده است.

شاید نخستین بار است که وقوع یک جریان و جنبش جهانی، این‌گونه ستاره‌های زن سینما و موسیقی جهان آن هم در رویدادی که مدساز بوده و لباس‌های مورد استفاده در آن همواره موضوع بحث رسانه‌های جهان شده و سر و صدای بسیار کرده است، مشکی‌پوش کرده باشد.

در ادامه تصاویری از زنان شرکت‌کننده در جایزه گلدن گلوب 2018 را در حمایت از جنبش "من هم همین‌طور" و با لباس‌های سیاه و بینید:

Allison Janney

Elisabeth Moss1

Oprah Winfrey

Frances McDormand