سرویس مد و لباس هنرآنلاین: جین به شلوارهایی گفته می‌شود که با پارچه دنیم و یا Dungaree دوخته شده باشند. دنیم نام نوعی پارچه کتان با بافت راه‌راه و ضخیم است که اگرچه همه‌گونه پوشاک با آن دوخته می‌شود ولی این پارچه عمدتاً برای دوخت شلوار به کار می‌رود.

در ایران و در لفظ عوام به "جین"، "لی" هم گفته می‌شود که در حقیقت لی نام یک نماد بازرگانی و برند با عنوان lee است.

نخستین سازندگان شلوار جین آبی ژاکوب دیویس، کالوین راجرز و لوی اشتراوس در سال ۱۸۷۳ بودند و امروز این پوشیدنی برای تمامی فصول، جنسیت ها و گروه های سنی گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیار محبوب است.

اما آیا میدانید بزرگ‌ترین تامین کننده شلوار جین در جهان کدام شرکت است؟

کمپانی تایوانی Roo Hsing پس از ادغام با کمپانی JD United واقع در چین، تبدیل به بزرگترین تامین کننده شلوار جین در جهان شده است.

بنا بر گزارش سرویس ترجمه نساجی امروز، میزان تولید کمپانی جی دی یونایتد بیش از چهار برابر کمپانی رو هسینگ بوده است. در نتیجه با ادغام این دو کمپانی میزان تولید شلوار جین آن ها بیش از 84 میلیون جفت در سال شده است که 7 درصد کل موجودی شلوار جین در جهان را به خود اختصاص میدهد.

کمپانی رو هسینگ در سال 2015 برای خرید کمپانی جی دی یونایتد قرارداد 388 میلیون دلاری امضا کرده بود. به گزارش رسانههای تایوانی این رقم در بیستم ژوئن 2017 افزایش پیدا کرد.

به گفته معاون کمپانی هسینگ، این ادغام باعث ائتلاف میان سرمایه گذاران کمپانی تایوانی در کامبوج و نیکاراگوئه و تامین کنندگان کمپانی چینی در تانزانیا، چین و میانمار شده است.

زنجیره  تامین جدید به کاهش هزینه ها و ضایعات شرکت کمک خواهد کرد و هسینگ تامین کننده  برندهای مختلفی از جمله گپ، لوی اشتراوس و اچ اند ام است.