سرویس مد و لباس هنرآنلاین: تاکنون در استان‌های مختلف کشور، جشنواره‌های ملی مد و لباس برگزار شده و قرار است شهریورماه سال جاری نیز، نخستین رویداد ملی مد و لباس ایران و گیلان در قالب چالش پویش درآمد برگزار شود.

این جشنواره مد و لباس با همکاری مشترک پارک علم و فناوری و منطقه آزاد انزلی و در ادامه موفقیت‌های حاصل از چند رویداد دیگر همچون "چالش پویش درآمد" محیط زیست، "چالش پویش درآمد" پدافند غیرعامل و "چالش پویش درآمد" گلدان‌های ترافیکی برگزار می‌شود.

محمدرضا پژوهنده، دبیر برگزاری این رویداد ملی طی گفت‌وگویی در خصوص اهداف برگزاری آن اظهار کرده است: با توجه به تعریف خاص مد در هر جامعه و متناسب با شرایط خاص اجتماعی آن، عوامل بسیاری از جمله شرایط خاص فرهنگی، دینی، اقتصادی، جامعه‌شناسی و حتی برخی هنجارهای اجتماعی در شکل‌گیری، پذیرش و استقبال از یک مد در هر جامعه دخالت دارد.

پژوهنده با بیان اینکه اکثر طراحی‌های انجام‌شده در خصوص لباس در داخل کشور نمونه‌ای ابتدایی و کپی شده از نمونه‌های خارجی است افزود: این مدل‌ها عموماً علاوه بر عدم سنخیت با واقعیت باورهای رایج جامعه در صورت داشتن کیفیت مناسب نیز به دلیل عدم سازگاری با شرایط تولید تجاری به تولید انبوه نرسیده و دیده نمی‌شوند.

او عدم وجود واحدهای طراحی تخصصی در تولیدی‌ها را یکی دیگر از عوامل مهم عدم شکل‌گیری مد عنوان و تصریح کرد: به دلیل وجود کاستی‌های بسیار در تبلیغات از طریق رسانه‌های تصویری و همچنین محدودیت‌های موجود در این خصوص، عملاً مسیر معرفی و ترویج طرح‌ها و مدهای جدید به مخاطبان بسته نگه داشته شده است.

پژوهنده با اشاره به برگزاری موفق 4 رویداد با عناوین استارتاپ ویکند گردشگری یادآور شد: تیم حرفه‌ای نوین فناوران در تلاش است با برگزاری رویدادی دیگر در حوزه مد و لباس ملی، علاوه بر افزودن موفقیت‌های خود، استفاده از طرح‌های متخصصان ایران اسلامی و همچنین ترغیب مردم به استفاده از لباس‌های ایرانی را ترویج دهد.

او یادآور شد: در این برنامه شرکت‌کنندگان پرانگیزه از جمله، فعالان حوزه‌های مختلف، متخصصین مد و لباس، محصلین این رشته، مراکز تولید لباس، برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم آمده و در طول سه روز برگزاری این رویداد، با معرفی ایده‌های خود و تشکیل گروه، طرح‌ها و ایده‌های خود را اجرا کرده یا راه حل اجرایی برای چالش‌های موجود معرفی می‌کنند.

پژوهنده ادامه داد: آموزش عملی به افراد، ایجاد ارتباط میان افراد متخصص، تبدیل ایده به کسب و کار، حل چالش‌ها و معضلات، حمایت در تجاری‌سازی و پیاده‌سازی عملی طرح‌ها از برنامه‌ها و دستاوردهای این رویداد مهم ملی است.

او این رویداد را بهترین فرصت برای گرد هم آمدن تمامی تیم‌های فعال، دانشجویان، مهندسان و متخصصین و سایر علاقه‌مندان به عرصه مد و لباس عنوان و اظهار کرد: برگزاری این رویداد فرصت مناسبی برای شناسایی تیم‌های حرفه‌ای طراحی و قابلیت‌های آنان است و پس از بررسی طرح‌ها و ایده‌ها و انجام داوری‌های لازم، ایده‌های برگزیده مورد حمایت قرار می‌گیرند.

این رویداد در تاریخ 1 تا 3 شهریور توسط تیم نوین فناوران با حمایت پارک علم و فناوری استان گیلان در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌توانند برای ثبت نام در این رویداد به لینک guilanfashion.ir مراجعه یا با شماره 09362518757 تماس بگیرند.