سرویس مد و لباس هنرآنلاین: اکبر عالمی مجری و کارشناس تلویزیون، استاد دانشگاه تربیت مدرس و کارگردان است که غالب کارهای او در ژانر مستند عرضه شده‌اند. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک و دارای مدرک دکترای سینما از انگلستان است و از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ عضو فرهنگستان هنر و فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده است.

او درباره استفاده از واژه برند به ویژه در عرصه مد و لباس و همچنین لزوم حمایت از پوشاک ایرانی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: برای پشتیبانی و تشویق تمام صنایع ایران، باید کار حمایت از محصول ایرانی را از همان عنوان آغاز کرد و پیشنهاد می‌کنم فعالان این عرصه به ویژه رسانه‌ها دقت داشته باشند که به جای واژه "برند" از "نشانه" استفاده کنند.

عالمی با اشاره به اینکه وقتی ادعا می‌کنیم که حامی کالای ایرانی هستیم باید با این موضوع در تمامی جنبه‌ها مشهود باشد، اظهار داشت: البته میزان کاربردی شدن این دست واژه‌ها بستگی به اقبال عمومی دارد و باید دید که در مسیر تداوم استفاده از واژه نشانه، این جایگزینی تا چه اندازه با اقبال عمومی روبرو می‌شود.

این هنرمند در ادامه بر لزوم حمایت هموطنان از سرمایه‌های داخلی تأکید و تصریح کرد: ما باید از همه هموطنانمان که سرمایه‌های خود را در سرزمین مادری به کار انداختند و اشتغال‌زایی کردند، با خرید محصول حمایت کنیم و در حوزه مد و لباس هم به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازها و اولویت‌های خانواده‌ها، باید این موضوع جدی گرفته شود.

عالمی ادامه داد: اگر کیفیت برخی پوشاک و همچنین سایر ملزومات پوشیدنی همچون کیف و کفش در قیاس با نمونه‌های خارجی پایین است، اما باید به صاحبان صنایع مرتبط و تولیدکنندگان فرصت بدهیم که کیفیت کالای خود را ارتقاء دهند و این را بدانیم تمام کشورهایی که در زمینه‌های مختلف اعم از صنایع پایین دستی تا پیشرفته به نام و نشانی جهانی دست یافته‌اند، همگی از این حمایت مردمی برخوردار بوده‌اند.

او در خاتمه گفت: حمایت از پوشاک ایرانی و تأکید بر مضامینی همچون "با افتخار ساخت ایران" شعار نیست بلکه نشانه‌ای از شعور فردی و اجتماعی است و باید مورد توجه آحاد جامعه به ویژه هنرمندان قرار گیرد. من هم همچون بسیاری دیگر از حامیان پویش‌های اینچنین به این موضوع توجه می‌کنم، چرا که تمام سلول‌های بدن من در این سرزمین پاک شکل گرفته و به شدت معتقد هستم که جایی که آب وجود دارد تیمم باطل است.