سرویس مد و لباس هنرآنلاین: لباس پوشیدن افراد یکی از مهمترین مؤلفه‌های سبک زندگی آنان است که همواره تحت تأثیر طیف گسترده‌ای از الگوهای مصرفی فرهنگی از طریق فن آوری‌های ارتباطی نوین بروزرسانی شده و بر دامنه ارزشی فرهنگ‌های گوناگون تأثیر می‌گذارد.

اسکار مد بی‌شک رویدادی است که همه ساله به تشدید فرآیندهای بین‌المللی شدن مد آمریکایی منجر شده و بر الگوهای مصرفی مد در همه جای جهان تأثیر بسزایی دارد.

البته در این روند، کشورهای معدودی هستند که در مقام خط دهنده به صادرات پدیده مد اقدام کرده و سعی دارند آرمانی‌ترین اصول مرتبط با سبک زندگی و به ویژه پوشش را رواج دهند.

در این بین بدیهی به نظر می رسد که گونه‌های خاصی از لباس به یک باره در همه جای جهان مد شوند و رواج پیدا کنند.

انجمن CFDA همه ساله و در قالب رویدادی تحت عنوان اسکار مد بهترین و درخشان ترین طراحان آمریکایی را معرفی و جوایزی را به آنها اهدا می‌کند و از این دریچه تمام جهان را در جریان اسلوب غالب جامعه مدرن خود قرار می دهد.

البته از آنجا که مد پدیده‌ای ناپایدار است خیلی زود تغییر کرده و جذابیت خود را از دست می دهد که البته این اتفاق بیشتر زمانی رخ می دهد که مد معرفی شده با واقعیت‌های زندگی روزمره و فرهنگ مردمان یک سرزمین هم خوانی نداشته باشد.

آمریکا با برگزاری رویدادی همچون اسکار مد سعی دارد فرهنگ و الگوهای مورد پسند خود را به شکل مستقیم و غیر مستقیم رواج دهد، اما اینکه دیگر جوامع تا چه اندازه با این فرهنگ وارداتی مقابله کنند یا در صدد بومی سازی آن برآیند نکته‌ای حائز اهمیت است.

اسکار مد و یا هر جشنواره دیگری در این سطح از تشریفات و سبک و سیاق می تواند به رواج الگوهای خاصی از سبک زندگی بپردازد و از آنجا که مقوله مد تنها به حوزه پوشاک خلاصه نمی شود در طیف گسترده ای از موضوعات می‌توان به جایگاه این دست فستیوال های بین الملی پی برد.

به هر روی باید اعتراف کرد که پدیده‌ای مانند مد در تمامی فرایندهای زندگی همگام با رشد و گسترش ارزش‌های جهانی قدم برمی‌دارد و در عصری که سخن از جهانی شدن به میان آمده است می‌تواند هم به تقویت بسیاری از خرده فرهنگ‌ها منجر شود و هم ممکن است آن‌ها را به ورطه نابودی کشاند.