به گزارش هنرآنلاین به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در استقبال از بهار ۹۶ سازمان فرهنگی هنری برنامه‌های متعددی با عنوان ویژه‌برنامه "فرهنگسرای نوروز" با هدف تکریم و پاسداشت گویش‌ها، آداب و رسوم، سنت‌ها و فرهنگ ایرانی، ارتقای روحیه قناعت و ساده‌زیستی تدارک دیده است.

حجت الاسلام حسن ناصری‌‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری، با بیان اینکه برنامه‌های "فرهنگسرای نوروز" در دو بازه زمانی ۱۵ تا ۲۸ اسفند ۹۵ و ۳ تا ۱۳ فروردین ۹۶ اجرا می‌شود، گفت: کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری در تمامی مناطق ۲۲گانه پایتخت تا ۲۹ اسفندماه دایر خواهد بود. در مرحله دوم از ۲ تا ۱۳ فروردین در هر منطقه یک کتابخانه با توجه به میزان استقبال از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر و در هر منطقه یک نگارخانه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان است. موزه و خانه موزه‌ها نیز برنامه‌های ویژه نوروزی برگزار می‌کنند همچنین سینما، پردیس‌های سینمایی و سالن‌های ورزشی در نوروز فعال خواهند بود.

ناصری‌پور از اجرای برنامه‌های فرهنگی در فروشگاه‌ها و مراکز خرید منتخب، خبر داد و گفت: در روزهای پیش از نوروز یعنی از ۱۵ تا ۲۸ اسفند در مراکز خرید و فروشگاه‌هایی که قابلیت داشته باشند، غرفه‌هایی را با هدف ساده‌زیستی و احسان، مهربانی، پاکیزگی، صله رحم برپا می‌کنیم. همچنین اجرای برنامه‌های محله‌ای منطقه‌ای نیز در دستور کار قرار دارد. مسابقه کتابخوانی مجازی، ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری خواهد بود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: دو پویش برای چهارشنبه سوری و نوروز در فضای مجازی فعالیت خواهند کرد که این دو پویش مردم را به ایجاد آرامش برای آتش نشان‌ها، خانواده‌ها و احسان و ساده‌زیستی دعوت می‌کنند. 

مشاور رییس سازمان فرهنگی هنری گفت: برای مسافران نوروزی پنج اردوگاه ویژه در فرهنگسراهای بهمن، خاوران، ملل، رازی و اشراق برپا می‌شود که فضا و امکانات را برای پخت و پز و استراحت کردن فراهم می‌کند؛ همچنین برنامه‌های شاد مثل اجرای موسیقی، تئاتر و ویژه‌برنامه‌های کودک و نوجوان برای شهروندان برگزار خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد:  همزمان با پایان تعطیلات نوروز ویژه‌برنامه "ماهی حوض قصه‌ها" از ۱۲ تا ۳۰ فروردین اجرا می‌شود. در این ویژه‌برنامه کودکان و نوجوانان با ارائه ماهی‌ قرمز خود به کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری کتاب‌های داستان دریافت می‌کنند.