سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: قبرستان امام زاده طاهر، احتمالا خاص‌ترین گورستان هنرمندان،  به خصوص اهالی ادبیات است.

 احمد شاملو، غزاله علیزاده، م. آزاد، احمد محمود، محمد مختاری، منوچهر شیبانی، محمدجعفر پوینده و هوشنگ گلشیری  از نویسندگان و شاعران بنام معاصر هستند که در امام زاده طاهر کرج مدفون هستند. امامزاده‌ای که مسیر اتوبان کرج – قزوین و بعد از پل مهرشهر واقع شده است. این امام زاده از بناهای شاخص مذهبی شهر کرج  و بنای آن متعلق به دوره صفویه بوده و از زیارت گاه‌های مشهور این شهر به شمار می‌رود.

همچنان که گفته آمد بسیاری از شاعران و نویسندگان بزرگ معاصر در این گورستان مدفون هستند. البته این موضوع صرفا محدود به اهالی ادبیات نمی‌شود. بسیاری از موسیقیدانان و خواننده‌های بزرگ نیز در این امام زاده مدفون هستند، که از آن جمله است:  غلامحسین بنان، مرتضی حنانه، دلکش، احمد عبادی، حسین قوامی، علی‌اصغر بهاری، جلال ذوالفنون، حسن گل نراقی، نعمت‌الله آغاسی و ... .  و البته بعضی از سینماگران قدیمی مثل تقی ظهوری.

از زمانی که پیکر بی‌جان منوچهر آتشی، شاعر معاصر روی خاک امام زاده طاهر کرج ماند و مجوز دفن او صادر نشد تا چند سال پیش که قرار بود سیمین بهبهانی در کنار همسر و نوه‌اش در امام زاده طاهر کرج دفن شود، موضوع خاکسپاری هنرمندان در این مکان موضوعی رسانه‌ای بوده است.

سیمین بهبهانی قبل از فوتش برای فرزندانش نوشته بود که او را در امام زاده طاهر کرج به خاک بسپارند. امید بهبهانی دختر سیمین بهبهانی در مورد مراسم تشییع پیکر مادرش گفته بود: "هنوز زمانی برای مراسم تشییع مشخص نشده است اما طبق وصیت مادرم، پیکر او را در امام زاده طاهر کرج دفن خواهیم کرد.امید بهبهانی گفته بود: طبق وصیت‌نامه رسمی مادرم، او در امامزاده طاهر کرج در کنار همسر و نوه‌اش آرام خواهد گرفت ."

اما این اتفاق صورت نگرفت و سیمین بهبهانی نیز در جایی غیر از امام زاده طاهر کرج به خاک سپرده شد؛ اتفاقی که چند سال پیش برای منوچهر آتشی نیز رخ داد.

اما زاده طاهر، با تاریخی که پشت سر دارد، یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی است که شاعران بزرگ ما در آنجا -البته به سبک خودشان-  زندگی می‌کنند.

شاملو در یکی از مشهورترین شعرهایش می‌نویسد:

مرگ را دیده ام من

در دیداری غمناک

من مرگ را به دست سوده ام

من مرگ را زیسته ام

با آوازی غمناک

غمناک

وبه عمری سخت دراز و سخت فرساینده

آه!

بگذاریدم!

بگذاریدم!