سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: مهر به نقل از بوک نیوز، سبستین بری برای دومین بار این جایزه را دریافت می‌کند و این بار برای رمان "روزهای بدون پایان" به عنوان برنده این جایزه انتخاب شده است.

این در حالی است که رمان "تپه طلایی" نوشته فرانسیس اسپوفورد به عنوان رمان اول برنده جایزه کاستا شده است. برایان کاناگان نیز برای کتاب "بمب‌هایی که ما را به هم نزدیک کرد" به عنوان برنده این جایزه در بخش کتاب کودک انتخاب شد.

از کتاب بری به عنوان معجزه یاد شده و او با این کتاب توانست رقبایش از جمله "ابلیس اسکس" نوشته سارا پری برنده جایزه کتاب واتراستونز، "این همان جاست" نوشته مگی اوفارل و "سونات گوستاو" نوشته رز ترمین را پشت سر بگذارد.

سبستین بری در سال ۲۰۰۸ با کتاب "کتاب مقدس مخفی" توانسته بود هم به عنوان برنده بخش رمان و هم در نهایت برنده نهایی کاستا انتخاب شود.  کتاب   جدید او نیز به نوعی یادآور همان موضوع ودرباره پسری ۱۷ ساله به نام توماس مک نولتی و برادرش است که برای جنگ با سرخپوست‌ها در جنگ‌های داخلی آمریکا در دهه ۱۸۵۹ عازم آمریکا می‌شوند.

این در حالی است که موضوع کتاب "تپه طلایی" در جزیره منهتن سال ۱۷۴۶ رخ می‌دهد.

"سرزمین پدری: سفری به قلمرو کشف نشده" کتاب غیرداستانی میگی کارو نیز در بخش بیوگرافی به عنوان برنده انتخاب شد که درباره زندگی پدر نویسنده به عنوان یک قهرمان جنگ جهانی دوم است که دخترش سعی دارد تا به بخش‌های مختلف آن واقف شود.

در همین حال "افتادن به بیداری" نوشته آلیس اوسوالد به عنوان برنده بخش شعر انتخاب شد. وی با این کتاب در فهرست نهایی جایزه تی اس الیوت نیز جای داشت.

پس از انتخاب برندگان جوایز کاستا در هر یک از بخش‌های پنج گانه، برنده نهایی از میان این پنج نویسنده انتخاب می‌شود تا جایزه کتاب سال کاستا را دریافت کند. در این مرحله هر یک از نویسندگان ۵ هزار پوند به عنوان جایزه دریافت می‌کنند و برنده نهایی جایزه اصلی ۳۰ هزار پوندی را به خانه می برد.

نام برنده در مراسمی که ۳۱ ژانویه برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد.

از سال ۱۹۸۵ تا کنون ۱۱ بار برنده بخش رمان به عوان برنده اصلی انتخاب شده است. ۵ بار برنده رمان اول، ۶ بار برنده بخش بیوگرافی، ۷ بار برنده مجموعه شعر و دو بار برنده بخش کتاب کودک این جایزه را به خانه برده‌اند.

جایزه کاستا یک جایزه نیز به داستان کوتاه می‌دهد که ۱۳ ژانویه اسامی نامزدهای خود را اعلام خواهد کرد.